Türkçe Öğretimi UAM (TÖMER)

Sınav İçeriği Hakkında Bilgilendirme

 

TÜRKÇE YETERLİLİK SINAVLARI (B2-C1)

  1. Sınavlar 4 Temel beceriden oluşur.
  2. Okuma(a)-Dinleme (b)-Yazma (c)-Konuşma (d)

a) Okuma : 3 ya da 2 metinden oluşur. Metne bağlı sorulara cevap verilir. Okuma-anlama kabiliyeti (becerisi) ölçülür. Sınava giren öğrencinin bu bölümden alacağı en yüksek puan 25, en düşük puan 15’tir. Eğer öğrenci 15’in altında not alırsa kalır/başarısız olur.

b) Dinleme: 3 ya da 2 metinden oluşur. Dinlenen metne bağlı sorular olur. Dinlediğini anlayabiliyor mu? Bu ölçülür. En yüksek 25, en düşük 15 puandır. Öğrencinin 15’in altında puan alırsa kalır.

c) Yazma: 3 adet konu bulunur. Öğrenci bu üç konudan bir tane seçer ve belirtilen sürede anlamlı yazım kurallarına uygun bir metin yazar/yazmalıdır.

d) Konuşma: Öğrenciye bir konuşma kağıdı verilir. Öğrenci bu kâğıtta yazanlara uygun bir konuşma yapar. Bu diyalog olabilir. Bağımsız konuşma olabilir. Konuşma sırasında öğrencinin konuşma becerisi, gramer kullanımı, dili düzgün ve akıcı kullanımı puanlamada etkin rol oynar/puanlamayı etkiler.

 

 

ORTAK SÜRE

EN YÜKSEK PUAN

EN DÜŞÜK PUAN

Okuma

45 Dakika

25

15

Dinleme

45 Dakika

25

15

Yazma

45 Dakika

25

15

Konuşma

Öğrencinin sayısına göre değişebilir.

25

15

NOT: Öğrenci 3 sınavdan 25’er puan alsa dahi bir sınavdan 15’in altında aldığı takdirde kalır ve sınavı baştan tekrar etmesi gerekir.

NOT 2): Öğrencinin bir sınavdan kalması sadece onu tekrar edeceği anlamına gelmez ve öğrencinin baştan bütün sınavlara girmesi gerekmektedir.

 

DÜZEY BELİRLEME SINAVI

 

1.DBS süresi iki buçuk saattir. Sınav okuma anlamaya dayalı 84 sorudan oluşmaktadır.

2.Sınav sonucuna göre öğrencinin seviyesine uygun konuşma ve yazma sınavı uygulanmaktadır.

3.Bu sınavlara bağlı olarak öğrencinin düzeyi belirlenir. Düzeyine uygun kayıt bilgisi verilir.