Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü

Bölüm Tanıtımı

Genel Bilgi

Necmettin Erbakan Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü 2011-2012 eğitim-öğretim yılında 3 öğretim görevlisi ile kurulmuştur. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında 50 kişilik kontenjanla lisans öğrencilerini alarak eğitim-öğretime başlamıştır ve ilk mezunlarını 2016 yılında vermiştir.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü’nün Lisans Programı, toplamda 240 AKTS değerinde 8 yarıyıldan oluşan 4 yıllık bir programdır. Eğitim-öğretim 7+1 Eğitim Modeli ile ; 7 dönemini okulda teorik ve uygulamalı dersler, 1 dönemini de işletmelerde 16 hafta ve tam zamanlı uygulama olarak yapılmaktadır. Bölümümüz 2 Profesör, 2 Doçent, 5 Doktora Öğretim Üyesi ve 5 Araştırma Görevlisi’nden oluşmaktadır. Bölümümüz Devreler ve Sistemler, Elektromanyetik Alanlar ve Mikrodalga Tekniği, Elektrik Makineleri, Elektronik, Elektrik Tesisleri ve Telekomünikasyon olmak üzere 6 Anabilim Dalından oluşmaktadır.

Önümüzdeki yıllarda tam donanımlı binasına taşınmayı hedefleyen Necmettin Erbakan Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümü, yeterli laboratuvar ve araştırma merkezleri sayesinde kendisini daha da ileri götürecektir.

Misyonumuz 

Mesleğinde gelişmiş, donanımlı ve gelişmeye açık ; dünyada var olan kuram,uygulama, düşünce, görüş ve teknikleri değerlendirebilen ,kendi düşünce süzgecinden geçirebilen, kendi kararlarını alabilen mühendisler yetiştirmek.

Vizyonumuz

Elektrik-Elektronik Mühendisliği eğitimi ve öğretimi alanında uluslararası ve ulusal gelişmeleri izleyen, gerçekleştirdiği bilimsel ve uygulamalı araştırmalarla geleceğin şekillendirilmesine temel oluşturacak bilgileri üreten, her yönüyle donanımlı mühendisler yetiştiren bir bölüm olmaktır. 

Amacı

Elektrik-Elektronik Mühendisliği başarılı üniversite öğrencileri tarafından öncelikle tercih edilen bir bölüm olarak mühendislik disiplini içinde sanayinin ve toplumun ihtiyacı olan konularda öğrencilerine;

Temel mühendislik bilgilerini uygulama becerisi ve yeteneğini kazandırmak,

Tasarım ve uygulamaya dayalı derslerde yeterli deneyim kazanma ve sonuçları analiz edip yorumlayabilmek ,

Mesleği ile ilgili mühendislik uygulamalarında gerekli teknik ve modern araçları kullanma yetenek ve becerisini kazandırmak,

Yeni gelişmeleri takip ederek özgün sistemi tasarımı yapabilmek ,

Mühendislik problemlerini modelleme ve çözme yeteneğini kazandırmak,

Teknolojinin hızla yetiştiği bir ortamda, etik sorumluluk da taşıyarak, ülkemizin yaşam kalitesini artırıcı çalışma bilincini yerleştirmek,

görevlerini amaç edinmiştir.