Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

COĞRAFYA EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Tarihçe ve Tanıtım

Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalının kuruluşu, 1962-1963 eğitim-öğretim yılında açılan Milli Eğitim Bakanlığı, Selçuk Eğitim Enstitüsü, Sosyal Bilgiler Öğretmenliğine dayanmaktadır. Kurulusundan 1978-1979 eğitim-öğretim yılına kadar Sosyal Bilgiler Öğretmeni yetiştirmiş olup, bu tarihten itibaren Selçuk Yüksek Öğretmen Okulu adıyla Coğrafya-Tarih Öğretmenliği adını almıştır. 1982 yılında Yüksek Öğretmen Okulunun Fakülteye dönüştürülmesi sonucunda Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü bünyesinde, Coğrafya Öğretmenliği anabilim dalı haline gelmiştir.  Anabilim Dalı 993 yılından itibaren ise tekrar bölüm haline gelerek Coğrafya Eğitimi Bölümü olmuştur. 1997 yılında Eğitim Fakültelerinin yeniden yapılandırılması ile beraber Coğrafya Eğitimi Bölümü, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü içinde Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı haline dönüştürülerek Tezsiz Yüksek Lisans programı olmuş ve eğitim öğretim süresi 5 yıla çıkarılmıştır. Anabilim Dalının bağlı bulunduğu fakülte 2010 yılında Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi ismini almıştır. 2011 yılında da Konya Üniversitesine bağlanmış ve 2011-2012 eğitim öğretim yılında ise üniversitenin ismi Necmettin Erbakan olarak değiştirilmiş dolayısıyla da o tarihten itibaren Coğrafya Anabilim Dalı, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi bölümü içinde Meram Yerleşkesinde eğitim öğretim vermektedir. Anabilim Dalının eğitim öğretim süresi bütün ortaöğretim bölümleri ile beraber 2014 de tekrar 4 yıla ve programa kabul edilen öğrenci sayısı da 20 ye düşürülmüştür.

Lisans Programda, zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler seçmeli dersler de almaktadırlar. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Programdaki kuramsal dersler teknoloji destekli ortamlarda verilmektedir. Uygulamalı dersler (Öğretmenlik Uygulaması, Okul Deneyimi) ise, Eğitim Fakültesi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Uygulama liseleriyle işbirliği ile Uygulama Öğretim Elemanı ve Uygulama Öğretmeni gözetiminde iki yarıyılda gerçekleştirilmektedir. Verilen derslerin daha iyi kavranması amacıyla ilgili öğretim elemanları nezaretinde her yıl yakın ve uzak çevreye olmak üzere değişik uygulama gezileri yapılmaktadır. YÖK’ün verileri ve bu konuda yapılan diğer çalışmaların sonuçlarına göre, Anabilim dalından mezun olan öğrencilerin % 85'i Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı çeşitli okullarda öğretmen, % 12'si özel eğitim kurumlarında öğretmen, % 3'ü de coğrafya dışında çeşitli özel ve kamu kuruluşlarında görev yapmaktadır. Ayrıca Anabilim Dalı olarak Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde lisansüstü eğitimi de (Yüksek Lisans ve Doktora) bulunmaktadır Anabilim dalı bünyesinde 1 profesör, 1 doçent, 3 yardımcı doçent, tam zamanlı olarak çalışmaktadır.  Anabilim dalına ait 2 derslik ve 1 Coğrafya Labaratuvarı bulunmaktadır.

Coğrafya Eğitimi lisans programının hedefi, insana, topluma ve doğaya duyarlı, yakın ve uzak çevresini bilen tanıyan ve onunla uyum içinde, ona zarar vermeden yaşayan, kendisinin ve mesleğinin toplumsal gelişmedeki yerini ve önemini kavramış, mesleğinde yeterli ve etik sorumluluk kazanmış, sürekli gelişmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayan, bilimsel düşünme biçimini benimsemiş, kamu yararlarını gözeten, bilgi ve iletişim teknolojilerinden etkin bir şekilde yararlanabilen, Türkçeyi etkin bir şekilde kullanabilen, insan haklarına saygılı, sorumluluk sahibi, bilgili, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen duyarlı öğretmenler yetiştirmektir.

 

Misyon

Türk Milli Eğitim Sistemindeki mevzuata uygun olarak; ortaöğretim kurumlarında görev yapabilecek nitelikte; temel bilgi, beceri ve tutumlara sahip; Atatürkçü, Cumhuriyet ilkelerine bağlı, laik, çağdaş ve demokratik özelliklerle donatılmış coğrafya öğretmenleri yetiştirmek.

 

Vizyon

Avrupa Birliği uyum süreci içerisinde ülkemizin ihtiyacı olan Coğrafya eğitimini yaygınlaştırma ve geliştirme projelerine etkin olarak katılmak ve bilimsel araştırmalara bilgi ve donanımıyla destek vermek.