Küresel ve Bölgesel Araştırmalar UAM

Workshop on Islamic Religious Education in Britain

 


İngiltere’de İslam Din Eğitimi
 
Bütün Avrupa’da olduğu gibi İngiltere’de de Müslüman nüfus giderek artmaktadır. Hristiyanlıktan sonra ikinci büyük din İslam’dır. 2020 yılı itibariyle Müslümanların sayısı 3 Milyonu geçmiştir. II. Dünya Savaşından sonra İngiltere’ye ilk gelen Müslümanlar Pakistan, Bangladeş ve Hindistan kökenli Müslümanlar olmuştur. Yoğun göç ile birlikte sorunlarda büyümüştür. Bunların içerisinde eğitim sorunu önde gelen sorunlar arasındadır. Bütün dini gruplarında olduğu gibi Müslümanlar da kendi dini kimliklerini koruma ve gelecek nesillere aktarmak istemektedir. Bununla birlikte Müslüman aileler, çocuklarını değerlerine uygun İslami eğitim veren kurumlara göndermeyi hedeflemektedir.  Böylece İslam din eğitim vermeye çalışan kurumların (merkez, cami, okul) kurumsallaşma süreci, hukuki süreci, verilen din eğitimi, din eğitimi verilme dil, din eğitmeni ve bu eğitmenlerin eğitimi gibi konularda karşılaşılan sorunların başında gelmektedir.

Birçok Avrupa ülkesinde olduğu gibi İngiliz hükümeti de eğitim kurumların açılmasına ilişkin şartlar koymaktadır. Şartların başında, eğitmenin niteliği ve İngiliz kanunlarına uyması gelmektedir. Nitekim İngiliz hükümeti, imamların veya herhangi bir İslam öğreticisinin aynı zamanda İngiliz politikalarını destekleyici, en azından karşı çıkmayan bir tutum içerisinde olmasını istemektedir. Buna göre İngiltere’de din eğitimi konusunu işleyecek olan bu çalıştayın ehemmiyeti tekrar karşımıza çıkmaktadır.

Çalıştay’da ele alınacak konular aşağıda yer almaktadır:

*İslam din eğitimi sorunu ne zaman başlamıştır?
*İngiltere’de İslam din eğitiminin anayasal zemini ve güncel uygulamaların hukuksal boyutu nedir?
*İslam din eğitimi heterojen midir?
*Müfredatın niteliği nasıl olmalı? Neleri içermeleri?
*Ortak bir resmi muhatabın eksikliği İngiliz hükümeti için engel midir?
*İslam din dersi Müslüman öğrencilerin entegrasyonuna ne ölçüde katkı sağlamaktadır?
*Müslüman velilerin İslam din dersinden beklentileri nelerdir? Beklentiler ne ölçüde     karşılanmaktadır?
*Din derslerinin içeriği hangi ihtiyaçları karşılamaktadır?
*İslam din derslerinin hedefleri nelerdir?
*Eğiticilerin seçimi ve yeterliliği nasıl kararlaştırılmakta?
*Eğiticiler nerede ve ne şartlarda yetiştirilmektedir?
*İslami cemaatlerin okullardaki din eğitimine katkısı var mıdır?
*İslam din derslerinin geleceği ne durumdadır?
 
 
Uluslararası Çalıştayın 2021 Haziran ayında Konya’da yüz yüze gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Pandemi şartlarının buna uygun olmaması durumunda Çalıştay online platform üzerinden uzaktan katılımla gerçekleştirilecektir.
 
 
Önemli Tarihler:
Özet Gönderim Son Tarih: 31.10.2021
Kabul İlanı: 28.02.2021
Çalıştay Taslağının Teslimi: 15.05.2021
 
Çalıştay Tarihi: 10-11 Haziran 2021