ÖNEMLİ
Soru sormak için aramadan önce lütfen aşağıdaki kılavuzu inceleyiniz!
BAŞVURU TAKVİMİ
İlan Tarihi : 27.02.2023
Son Başvuru Tarihi : 13.03.2023 (saat 17:00 - Mesai Bitimi !!!)
Sonuçların İlanı : Komisyon Tarafından Değerlendirildikten sonra ilan edilecektir.
Arşiv Araştırması : İlan edilen sözleşmeli pozisyonlardan herhangi birine yerleşmeniz halinde, başlama evraklarını teslim etmenizden sonra arşiv araştırması yapılacaktır.
Göreve Başlama : Arşiv araştırması sonucunuz olumlu geldikten sonra en kısa sürede göreve başlamanız sağlanacaktır.
İLAN BAŞVURU
Adaylar https://basvuru.erbakan.edu.tr/ adresinden online başvuru yaptıktan sonra başvuru süresi içinde (27 Şubat – 13 Mart 2023) sisteme yükledikleri belgeleri Necmettin Erbakan Üniversitesi Personel Daire Başkanlığına şahsen (veya noterden onaylı vekalet) ile getirecektir. Online ve şahsen (veya noterden onaylı vekalet) ile başvurusunu tamamlamayan adayların başvuruları KESİNLİKLE kabul edilmeyecektir. Kargo ve posta ile yapılan başvurular KABUL EDİLMEYECEKTİR.
Deprem nedeniyle OHAL ilan edilen illerde ikamet eden adayların online başvuruları yeterli olacaktır.
Adaylar ilan edilen pozisyonlardan sadece tek bir ilan koduna başvurabilirler. Birden fazla ilan koduna başvuran adayların başvurularının tamamı geçersiz sayılacaktır.
Başvuruda bulunacağınız ilan için 2022 yılı KPSS (B) grubu sınavına girmiş olup Lisans mezunları için 2022 KPSS (B) grubu KPSSP3 puanına, Ön Lisans mezunları için 2022 KPSS (B) grubu KPSSP93 puanına ve Ortaöğretim mezunları için 2022 KPSS (B) grubu KPSSP94 puanına (55 puan ve üzeri) sahip olmanız gerekmektedir.
Başvurulan pozisyon için aranan nitelikler ile genel ve özel şartlar olarak belirtilen şartları birlikte taşıyor olmanız gerekmektedir.
MAAŞ / ÇALIŞMA / KADRO / NAKİL DURUMU
1) Atanmak için “Mülakat” ve “Yazılı – Sözlü Sınav” tarihi ne zaman?
4/B Sözleşmeli Personel alımımızda mülakat, yazılı veya sözlü sınav yoktur. Şartları taşıyorsanız KPSS Puan sıralamasına göre atamanız yapılacaktır.
2) Göreve başladığımda unvanım ne olacak?
İlanda yer alan tabloda yazan unvanlardan hangisine başvurduysanız, atanmanız durumunda başvurduğunuz unvanı almış olacaksınız.
3) Ne iş yapacağım?
Başvurduğunuz pozisyonla ilgili amirleriniz tarafından size verilen tüm iş ve işlemleri yapmakla yükümlüsünüz.
4) Ne kadar maaş alacağım?
Sözleşmeli personelin maaş miktarları Üniversitemiz tarafından değil mevzuat gereği Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı tarafından belirlenmektedir.
Başvurulan pozisyona göre yaklaşık 10.500 TL – 17.500 TL civarında olabilmektedir.
5) Kadrolu mu çalışacağım?
4/B’li personel alımı ilanımıza başvuran tüm adaylarımız kadrolu değil sözleşmeli olarak çalışacaklardır. Her yıl sözleşme metni imzalanarak, çalışmaları devam edecektir.
6) Sözleşmeliyken kadroya geçebilir miyim?
Üniversitemizde istihdam edilen sözleşmeli personel üç yıl çalışma süresini tamamlaması halinde otuz gün içinde talepte bulunmanız halinde bulunduğunuz yerde aynı unvan ile memur kadrosuna atanacaksınız.
7) Atandıktan sonra, eş durumu/zorunlu mazeret vb. nedenlerle Üniversite dışında başka kuruma veya şehre gidip çalışma imkanım var mıdır?
“Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar” uyarınca sözleşmeli personelin sözleşmeli olarak çalıştığı sürede başka bir kuruma naklen tayini mümkün değildir.
MESLEK KODU
8) Meslek Kodu nedir, nerede yazar, ne işe yarar?
Tecrübe istenilen pozisyonlara başvuruyorsanız, SGK Hizmet Dökümü ibraz etmek zorundasınız.
SGK Hizmet Dökümünüzdeki Meslek Kodu sütununda “1375” benzeri bir kod olması gerekmektedir.
Bu kod İŞKUR’un meslekler sözlüğünde bir meslek adını göstermektedir.
Siz ilandaki tecrübe istenilen pozisyonda mı çalıştınız yoksa başka bir pozisyonda mı çalıştınız bu koda göre öğrenilmektedir.
9) Meslek Kodum yok! Ne yapmalıyım?
Önceki işyerleriniz tarafından meslek kodu SGK sistemine girilmediyse SGK Hizmet Dökümünüzde bu kod bulunmaz.
Meslek kodu yoksa SGK Hizmet Dökümüyle çalıştığınızı belgeleseniz bile başvurduğunuz pozisyonda çalışmış olduğunuzu belgeleyememiş olursunuz.
Daha önce çalışmış olduğunuz ilgili işyerinden, ilanımıza başvurduğunuz pozisyonda çalıştığınıza dair Çalışma Belgesi almalısınız.
Başvuruya hem bu Çalışma Belgesi hem de SGK Hizmet Dökümü olmak üzere iki belge ile başvurmalısınız.
10) Meslek Kodum hatalı girilmiş! Ne yapmalıyım?
Çalıştığınız işyeri tarafından meslek kodu SGK sistemine yanlış girilmiş olabilir.
Örnek:
Çalıştığınız işyerinden hangi meslek kodu ile çalıştığınıza dair Çalışma Belgesi almalısınız.
Başvuruya hem bu Çalışma Belgesi hem de SGK Hizmet Dökümü olmak üzere iki belge ile başvurmalısınız.
11) Önceki iş yerim kapandı. Meslek Kodumu ispatlayamıyorum. Ne yapmalıyım?
Devletin dili yazı olduğu için resmi belge olmadan ispat olmaz. İspat etmek sizin sorumluluğunuzdadır.
Örnek:
Destek Personeli ilanımıza başvurdunuz. Şoförlük konusunda en az 2 yıl tecrübeli olmak ve belgelendirmek yazıyor.
Meslek Kodu boş bırakılmış. Boş bırakan işyeri iflas etmiş ve kapanmış.
Bu yüzden Çalışma Belgesi de alamadığınız için o kurumda çalıştığınızı SGK Hizmet Dökümüyle ispatlayabiliyorsunuz ama şoför olarak çalıştığınızı ispatlayamıyorsunuz.
Bu durumda; sizin ispatlayamadığınız bir konu hakkında tarafımızca yapılabilecek herhangi bir şey yoktur. Atamanız yapılamaz.
12) Meslek kodum yok, çalışma belgem yok, tecrübe yılını da karşılayamıyorum ama yeterli tecrübem var diye düşünüyor ve mutlaka atamamın yapılmasını istiyorum.
Devlette belge esastır. Belge sunamıyorsanız atamanız yapılamaz. Başvurularda tarafımızca İŞKUR resmi internet sitesindeki “Meslekler Sözlüğü”ndeki iş tanımları esas alınır.
SERTİFİKA
13) Sertifikalarda onay gerekli midir?
Adaylardan istenilen sertifikaların, Milli Eğitim Bakanlığından veya Milli Eğitim Bakanlığından onaylı kurslardan veya yükseköğrenim kurumlarından alınmış olması gerekmektedir.
SAĞLIK KURULU RAPORU
14) Başvuran tüm adaylardan sağlık kurulu raporu isteniyor mu?
Koruma ve Güvenlik Görevlisi ilanı için (Erkek-Kadın) boy, kilo ve boy-kilo endeksini gösterir sağlık kuruluşlarından onaylı raporu başvuru esnasında ibraz edilecektir.
Koruma ve Güvenlik Görevlisi (Erkek-Kadın), Destek Personeli (Şoför/Erkek), Destek Personeli (Aşçı Yardımcısı/Erkek), Destek Personeli (Garson/Erkek), Destek Personeli (Bulaşıkçı/Erkek) pozisyonlara başvuran adaylardan sağlık kurulu raporu istenmektedir.
15) Sağlık Kurulu Raporu nasıl olmalı?
Sağlık kurulu raporu istenilen pozisyonlar için “görevini yapmaya engel sağlık sorunu bulunmadığını” bildirir ibareli sağlık kurulu raporu olmalıdır.
Atanmayı hak kazanan diğer adaylardan “görevini yapmaya herhangi bir bedensel ve zihinsel engeli bulunmamaktadır” ibaresi geçen belge istenecektir.
16) Hatalı belge veya yanlış belge ile başvuru yapmışım. Ne yapmalıyım?
Başvuru tarihi devam ediyorsa, doğru belge ile başvurmak sizin sorumluluğunuzdadır.
Başvuru tarihi bittiyse doğru belgeyi getirseniz bile başvurunuza ekleyemeyiz. Başvurunuz iptal olur ve atamanız yapılmaz. Doğru belge ile başvurmak sizin sorumluluğunuzdadır.
Kurumumuzca bir işlem yapılamaz.
17) Hatalı pozisyona başvurmuşum. Ne yapmalıyım?
Başvuru tarihi devam ediyorsa, doğru pozisyona başvurabilirsiniz.
Başvuru tarihi bittiyse yapılabilecek bir şey kalmamıştır.
Doğru pozisyona başvurmak sizin sorumluluğunuzdadır. Doğru belge ile başvurmak sizin sorumluluğunuzdadır.
BAŞVURU SONUÇLARI
18) Kazanıp kazanmadığımı nasıl öğreneceğim?
Size herhangi bir yolla (sms, e-posta, faks vb.) tebligat yapılmayacaktır.
İlanla ilgili tüm süreç (duyurular, tarihler, belgeler vb.) http://www.erbakan.edu.tr resmi internet sitemiz üzerinden duyurulacak olup takip etmeniz sizin sorumluluğunuzdadır.
19) Göreve başlama tarihi ne zaman?
Arşiv araştırması İl Emniyet Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır.
Göreve başlamanız arşiv araştırması sonuçlandığında yapılabilmektedir.
20) Yedek listesindeyim. Ne yapmalıyım ve ne zaman atanırım?
Asıl kazanan adayların gelmeme/belgesini teslim etmeme gibi sebeplerle atamasının iptali durumunda, yedek listesinde yazan sırayla, yedek adaylar çağrılacaktır.
Yedek adaylara herhangi bir yolla (sms, e-posta, faks vb.) tebligat yapılmayacaktır.
İlanla ilgili tüm süreç (duyurular, tarihler, belgeler vb.) Üniversitemizin resmi internet sitesi üzerinden duyurulacaktır.
İlanla ilgili tüm süreci şahsen takip etmeniz sizin sorumluluğunuzdadır.
ATANMAKTAN VAZGEÇME
21) Atanmaya hak kazandım. Başka kuruma atanma ya da ailevi sebeplerle vb. Üniversitenizde başlamak istemiyorum?
Asıl veya yedek listesinde isminiz varsa “Feragat Dilekçesi” yazmanız gerekmektedir.
Dilekçe, ıslak imzayla imzalanmalı, taratılmalı ve başvuru formuna yazdığınız e-posta adresiniz üzerinden [email protected] adresine “Feragat” konusu ile en kısa sürede gönderilmelidir.
ARŞİV ARAŞTIRMASI
22) Atanmaya hak kazandım. Başlama belgelerimin asıllarını size teslim ettim. Arşiv araştırması yapılacak mı?
Hak kazanan adaylar hakkında ilgisine göre arşiv araştırması yapılacaktır.
23) Arşiv araştırması ne zaman başlar?
Başvurular bittikten ve atanmaya hak kazandıysanız başlama evrakınızı tarafımıza teslim ettikten sonra İl Emniyet Müdürlüğü ile gerekli yazışmalar hemen başlatılacaktır.
24) Arşiv araştırması ne kadar sürer?
Arşiv araştırması Üniversitemiz tarafından değil İl Emniyet Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır.
Güvenlik Soruşturması Ve Arşiv Araştırması Yapılmasına Dair Yönetmelik gereğince arşiv araştırması yapılması taleplerinin ilgili kuruma ulaşmasından itibaren; Arşiv araştırması sonuçları en geç 30 iş günü içinde talep eden kuruma bildirilir denilmektedir.
Araştırma sonucunuz olumlu geldiğinde, tarafımızca size ulaşılacak, göreve başlamanız için davet edileceksiniz.
EV KİRALAMA / SERVİS / ULAŞIM
25) Atanmaya hak kazandım. Geldiğimde nerede konaklayabilirim?
Öğretmenevlerinde veya kamu kurumların misafirhanelerinde yer ayırtıp ücreti mukabilinde konaklayabilirsiniz.
26) Atanmaya hak kazandım. Hemen ev kiralayayım mı?
Çalışacağınız yerleşke belli olmadan ev kiraladığınızda bu evin çalışacağınız yerleşkeye çok uzak veya ulaşımı sıkıntılı olması durumunda iş yerinize gidip gelmeniz aşırı zorlaşabileceği için tercih tamamen sizin sorumluluğunuzdadır.
27) Başladığımda Üniversiteye nasıl gelip – gidebilirim?
Atamanız merkez yerleşkelerindeki birimlerden birisine olursa, Konya’nın çeşitli mahallelerinden servisler mevcuttur. Bu servislerin güzergahına yakın bir ev tutarsanız ücretsiz servislerimizi kullanabilirsiniz. Seydişehir ve Ereğli ilçelerinde servis yoktur. Kendi aracınız, otobüs, dolmuş vb. araçlarla işe gidip gelmeniz gerekmektedir. (Yerleşke tercih etme imkanınız yoktur.)
İKAMETGAH
28) İkametgah Şartı Var Mıdır?
Vardiyalı çalışması olan pozisyonlarda (Koruma ve Güvenlik Görevlisi (Erkek – Kadın) Büro Personeli (Sekreterlik Hizmetleri/Veri Giriş Hizmetleri), Destek Personeli (Temizlik Hizmetleri/Erkek-Kadın), Destek Personeli (Hastabakıcı/Erkek-Kadın), Büro Personeli (Sekreterlik Hizmetleri/Veri Giriş Hizmetleri)) göreve başlayanlar görev yerinde ikamet etmek zorundadır.
İZİN DURUMLARI
29) Yıllık izin hakkım var mı?
Eğer daha önce bir kamu kuruluşunda veya KİT’te sözleşmeli veya kadrolu olarak en az bir yıl çalıştıysanız yılda 20 gün yıllık izin hakkınız vardır. Eğer çalışmadıysanız yıllık izin hakkınız yoktur.
30) Mazeret izni hakkım var mı?
Eğer yasal bir mazeretiniz mevcutsa, yılda 10 gün mazeret izni hakkınız vardır.
ATANAMAMA SEBEPLERİ
31) Başvuru yaptım ancak ne asıl ne de yedek listesinde ismim yok! Sebebi nedir?
Başvuruların incelenmesi sonrasında sonuçlar http://www.erbakan.edu.tr sayfasında görüntülenecektir.
Bu sayfadaki duyuruda atanmaya hak kazandığınız ya da yedek olarak atanmaya hak kazandığınız belirtilecektir.
Ayrıca atanamayan kişilerin de yüksek puan almasına rağmen niçin atanamadığı bu sayfada yer alacaktır.
Bilgileri ve sonuçları http://www.erbakan.edu.tr sayfasını takip ederek öğrenebilirsiniz.
32) KPSS Puanım atananlardan yüksek. Fakat atanamadım. Sebebi nedir?
KPSS Puanı tek başına atanma hakkı sağlamaz.
Başvurduğunuz ilandaki diğer şartları da sağlamalısınız.
Yüksek puana rağmen atanamama sebepleriniz şunlar olabilir:
Başvuruda getirdiğiniz belgedeki yazan puan ile resmi KPSS Belgenizdeki puan farklı ise,
İlanda istenilen KPSS Puan türü dışında farklı bir puan türüyle müracaat etmişseniz,
KPSS Puanınız ve türü de doğru ama ilan şartlarını (Yaş, sertifika, SGK Dökümü vb.) sağlayamıyorsanız, Online başvuru yapmanıza rağmen şahsen ve/veya noter onaylı evrak teslim etmediyseniz,
atanamadınız
33) Atanamadım. İsmimin karşısında “Geçersiz – İlan Şartlarını Sağlamıyor (Tecrübe)” yazıyor. Bu ne demek?
İlanda tecrübe istenilmiş ve siz başvurunuzda tecrübeyle ilgili doğru belgeyi getirmediyseniz,
SGK Hizmet Dökümünü ibraz etmediyseniz,
SGK Hizmet Dökümünü ibraz ettiniz ancak barkotlu değilse,
SGK Hizmet Dökümünüzdeki ilgili sütunda başvurduğunuz pozisyonla ilgili Meslek Kodu yoksa,
SGK Hizmet Dökümünüzde yazan Meslek Kodu, başvurduğunuz pozisyonla ilgili değilse,
Meslek Kodu boş veya hatalı olunca getirmeniz gereken Çalışma Belgesi’ni getirmediyseniz,
Başvurduğunuz pozisyonla ilgili yıl şartı istenilmiş ama o pozisyonla ilgili yıl şartını sağlamıyorsanız atamanız yapılamaz.
34) Atanamadım. İsmimin karşısında “Geçersiz – İlan Şartlarını Sağlamıyor (Mezuniyet)” yazıyor. Bu ne demek?
Mezun olduğunuz lise/ön lisans/lisans ilanda istenilen lise/ön lisans/lisans değilse,
Lise, ön lisans, lisans olarak istenilen yerden mezunsunuz ama ilanda bölüm/alan da istenilmiş ve siz bu bölüm/alan mezunu değilseniz,
atamanız yapılamaz.
35) Atanamadım. İsmimin karşısında “Geçersiz – İlan Şartlarını Sağlamıyor (Sertifika)” yazıyor. Bu ne demek?
İlanda sertifika istenilmiş ve siz istenilen sertifika ile başvurmamışsanız,
Sertifika ile başvurmuşsunuz ama ilanda istenilen sertifikadan farklı bir sertifika ile başvurmuşsanız,
Sertifika diye Katılım Belgesi ile başvurmuşsanız,
Sertifika yerine istenilen sertifikaları kapsamayan bir ortaöğretim veya Üniversite diploması ile başvurmuşsanız,
Sertifika yerine başvurduğunuz Transkriptteki ders, ilanda istenilen sertifikayı karşılamıyorsa, atamanız yapılamaz.
36) Atanamadım. İsmimin karşısında “Geçersiz – İlan Şartlarını Sağlamıyor (Rapor)” yazıyor. Bu ne demek?
İlanda sağlık raporu istenilmiş ve siz bu rapor ile başvurmamışsanız ya da istenilenin dışında farklı bir sağlık raporu ile başvurmuşsanız atamanız yapılamaz.
Sözleşmeli Alım İlanına ulaşmak için TIKLAYINIZ.
Online başvuru için TIKLAYINIZ.
Adaylar başvuru dilekçesini https://basvuru.erbakan.edu.tr/ adresinden temin edecekler.