Anasayfa

Öğretmenlik Uygulaması I. Uygulama Planı

 

Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I

1.Hafta

  • Okulun çevre incelemesi
  • Sınıfın incelenmesi
  • Okulun veya sınıfın tabi olduğu programların incelenmesi
  • BEP planlarının incelenmesi

2.Hafta

  • Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin  (son değişikleriyle) incelenmesi (özet çıkarılması)
  • Sınıftaki öğrencilerin raporlarının (tıbbi, psikolojik  ve eğitsel) incelenmesi
  • Anekdot kayıt tutma çalışması ve anekdot kayıtların incelenmesi, öğretmen anekdot kayıt tutma sürecinin gözlenmesi

3.Hafta

  • Öğretmen gözlemi ve kişi tanıtım kartı hazırlama
  • Önceden tutulmuş olan ABC  kayıtlarının incelenmesi
  • Anekdot kayıtlarını  ABC kaydına çevirme

4.Hafta

  • Okul Rehberlik öğretmeni ve özel eğitimle ilgili faaliyetlerinin incelenmesi
  • Tutulan Anekdot ve ABC kayıtlardan değiştirilecek davranışı belirleme

5.Hafta

  • Bir öğrencinin gözlenmesi
  • Davranış değiştireceği yöntem ve tekniğe karar verme

6.Hafta

  • Davranış değiştirme programı hazırlama
  • Davranış değiştirme tekniğini uygulama ile ilgili öğretmen gözlemi ve kendi programını uygulama ile ilgili gözlem

7.Hafta

  • Okul, sınıfta engelli farkındalık etkinliklerinin incelenmesi
  • Davranış değiştirme tekniğini uygulama ve günlük kayıt tutma ile ilgili gözlem, raporlaştırma
  • Okuma-yazma dersinin gözlemlenmesi ve raporlaştırma

8.Hafta

  • Genel eğitim sınıfları için engelli farkındalık etkinliği düzenleme için hazırlık yapma
  • Davranış değiştirme tekniğini uygulama ve günlük kayıt tutma
  • Matematik dersi ile ilgili gözlem/raporlaştırma

9.Hafta

  • Okul Aile Eğitim çalışmalarının incelenmesi
  • Davranış değiştirme tekniğini uygulama ve günlük kayıt tutma
  • Tutulan kayıtların grafik üzerinde gösterilmesi ve değerlendirilmesi
  • Hayat bilgisi/sosyal bilgiler dersini gözlem yapma/raporlaştırma

 

10.Hafta

  • Aile semineri düzenleme (Akademisyenlerden yardım alınabilir)
  • Davranış değiştirme programını değerlendirme ve raporlaştırma
  • Toplumsal uyum/sosyal beceri derslerini gözlemleme/raporlaştırma

 

11.Hafta

  • Sınıfta kullanılacak materyal/teknolojinin durumunun incelenmesi
  • Beceri analizi yapma ve bu analizi raporlaştırma
  • Beceri öğretimi için performans alımının gözlemlenmesi ve raporlaştırma

12.Hafta

  • Geliştirilen materyallerin sınıfta nasıl kullanılacağına hazırlık
  • Materyaller/teknoloji için kullanım kartları hazırlama
  • Beceri öğretimi için uygun yöntem belirleme
  • Öğretim yöntemlerini uygulama
  • Öğrenci gelişiminin grafiklendirilmesi
  • Fen bilgisi dersinin gözlemlenmesi/raporlaştırma

13.Hafta

  • Materyaller için kullanım kartları hazırlama
  • Sosyal becerilerden birisini seçerek öğretme ve raporlaştırma
  • Özbakım becerilerden birisini öğretme ve raporlaştırma
  • Beceri öğretimi ve kalıcılığı sağlayan çalışmalar yapma
  • Mesleki becerilerinin kazandırılmasıyla ilgili gözlem ve raporlaştırma

14.Hafta

  • Materyaller için kullanım kartları hazırlama
  • Beceri öğretimi ve genelleme
  • Toplumsallaşma ile ilgili planlama/günlük/raporlaştırma(sosyal ve spor kulüpleri ve etkinlikleri)