Öğrenci
Akademisyen
Aday Öğrenci
Mezun
Üniversite Anasayfa
Hazırlık sınıfı hariç, azami süreniz 7 yıldır.
Evet, azami sürenize dâhil edilir.
(Değişik:SK-31/05/2024-2024/09-06) Azami öğrenim süresini dolduran önlisans ve lisans programlarında kayıtlı öğrencilere hiç alınmayan, devamsızlıktan veya yeterli not alamadıkları için başarısız oldukları derslerden dilekçe ile ilgili akademik birime başvuru yapmaları halinde iki ek sınav hakkı verilir. Ek sınavların uygulanmasında; a. Eğitim ve öğretimin niteliği itibariyle uygulama yaptırılması suretiyle değerlendirilmesi gerekenlerde uygulama sınavı yapılır. b. Teorik eğitimlerde sınav yapılır. c. Öğrencilerin daha önce almadığı dersler için de "a" ve "b" bentlerindeki açıklamalara göre işlemlerin yürütülür. Ek sınav uygulamaları ile ilgili esaslara Senato karar verir.
Alınan harf notu en az CC ise öğrenci başarılı sayılır.
Bütünleme sınavlarından sonra yapılır.
Hayır, ek sınavlar için mazeret sınavı yoktur
Başarısız ders sayınız 1 ise sınırsız sınav hakkı verilir. Başarısız ders sayısı en az 2, en fazla 5 ise 4 yarıyıl hak verilir. Başarısız ders sayınız 5’ten fazla ise kaydınız silinir.
Ek sınavlar sonucunda; Başarısız ders sayınız 1 ise sınırsız sınav hakkı verilir. Başarısız ders sayısı en az 2, en fazla 5 ise 3 yarıyıl hak verilir. Başarısız ders sayınız 5’ten fazla ise kaydınız silinir.
Her yarıyıl sonunda düzenlenen tek ders sınavlarına katılmalısınız. Sınavlarınıza 3 eğitim-öğretim yılı başvuru yapmayarak katılmamanız durumunda ilişiğiniz kesilir.
Bir yarıyılda alt yarıyıllarda başarısız olunan derslerle birlikte toplam 45 AKTS krediden fazla ders alınamaz.
Öğrenci, derslere ve uygulamalara devam etmek zorundadır. Teorik derslerin %30’undan, uygulamalı derslerin %20’sinden fazlasına devam etmeyen ve uygulamalarda başarılı olamayan öğrenci o dersin genel sınavına giremez.
Ders kayıtlarından önce Fakültemiz sayfasında yayımlanır. Ders Programı
Ders kayıt tarihleri ilgili eğitim-öğretim yılı ilan edilir. Akademik Takvim https://www.erbakan.edu.tr/tr/akademik-takvim
Öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde “Öğrenci Bilgi Sistemi”nden derslerini seçerek “Kesinleştirme” işlemini yapar. Kesinleştirme işleminden sonra danışman ders kaydını onaylar.
Özellikle genel kültür (GK) ve meslek bilgisi (MB) seçmeli derslerin kontenjanları geçerli bir sebep olmadıkça artırılmamaktadır. Ancak öğrencinin seçebileceği başka ders bulunmaz ya da alttan almak zorunda olduğu ders bulunması durumunda, danışman konuyu Dekanlığa iletir. Dekanlığın uygun görmesi hâlinde kontenjan artırılabilir.
Süresi içinde kaydını yenilemeyenlerden haklı ve geçerli mazereti olan öğrenciler, durumlarını dilekçe ile akademik takvimde belirtilen mazeretli geç kayıtlar için tanınan süre içerisinde Fakültemiz öğrenci işlerine bildirirler. Yönetim Kurulunca öğrencinin durumu incelenir ve mazeretleri geçerli görülenlerin ders kayıtları Öğrenci İşleri tarafından yapılır.
Bir yarıyıl kayıt yenilemeyen öğrencinin sonraki eğitim-öğretim yılında öğrencilik hakları devam eder
Daha önce alıp başarılı olunan ders/dersler not yükseltmek için devam zorunluluğu olmaksızın tekrar alınabilir. Bu durumda alınan son not geçerli olur.
Müfredatında yer alan tüm dersleri almış olan, başarısız dersi bulunmayan, genel ağırlıklı not ortalaması en az 3,00 olan öğrenci, danışmanının olumlu görüşü ile ön şartlı dersler dışında bir üst yarıyıldan ders alabilir. Fakültemiz kayıt tarihinden itibaren ilk eğitim-öğretim yılında üstten ders alınamaz. Üstten ders almak isteyen öğrenci akademik takvimde belirtilen “Ders EklemeBırakma/Mazeretli Geç Kayıtlar” için belirlenen tarihler arasında başvuru dilekçesini doldurup ilgililere imzalattıktan sonra Öğrenci İşlerine teslim eder. Kontenjan sınırlaması bulunan derslerde üstten ders alma başvurularının kabulü için kontenjanların dolu olmaması gerekir
Eğitim-öğretim yılı sonunda mezun olabilecek son sınıf öğrencilerinin alabileceği toplam AKTS kredisi hesabına devam zorunluluğu olmayan dersler dahil edilmez. Bu durumdaki öğrenciler ders kayıtlarını yaptıktan sonra alamadıkları dersler için Akademik Takvimde belirtilen “Ders Ekleme-Bırakma/Mazeretli Geç Kayıtlar” için belirlenen tarihler arasında başvuru dilekçesini doldurup danışmanına imzalattıktan sonra Öğrenci İşlerine teslim eder.
Yeni kazanan öğrencilerin ders kayıtları -ilk yarıyıl ile sınırlı olmak üzere- Öğrenci İşleri tarafından yapılacaktır.
Kontenjan ve programlar ÖSYM tarafından ilan edilmektedir.
Üniversitemiz Muafiyet ve İntibak Yönergesi çerçevesinde, hangi derslerinizin sayılacağı muafiyet ve intibak komisyonları tarafından değerlendirilir
İstenilen belgeleri “ https://talep.erbakan.edu.tr/giris” sistemi üzerinden gönderebilirsiniz.
Yeni tarihli olmak koşulu ile e-devlet / e-imza / ıslak imzalı olabilir.
Muafiyet ve intibak sonuçları Öğrenci Bilgi Sistemine işlenmektedir. İlgili karar Öğrenci Bilgi Sistemine işlendiği gün öğrenciye tebliğ edilmiş sayılır.
Muafiyet ve intibak işlemleri hakkındaki kararlara yönelik itirazlar, Birim Yönetim Kurulu kararının Öğrenci Bilgi Sistemine işlendiği tarihten itibaren 5 (beş) iş günü içinde, komisyonca değerlendirilmek üzere Fakültemiz Öğrenci İşlerine yapılır.
Evet. Öğrenciler, Akademik Takvimde belirtilen süreler içerisinde Öğrenci Bilgi Sisteminden derslerini seçerek “Kesinleştirme” işlemini yapar. Kesinleştirmeden sonra danışman ders kaydını onaylar. Muafiyet ve intibak işlemlerinizin sonuçlanması akademik takvimde belirtilen ders kayıt sürelerini geçmesi durumunda, ders kayıtlarınız Öğrenci İşleri tarafından yapılacaktır.
Sisteme “https://obs.erbakan.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx” adresi üzerinden girebilirsiniz. Giriş yaptığınız alanda kullanıcı bilgisi ve şifre ile ilgili bilgilendirmeler mevcuttur.
Kayıt işleminiz bittikten sonra Öğrenci Bilgi Sisteminden fotoğraf yüklemesi yapmanız gerekmektedir. Kimlikler Rektörlüğümüz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca toplu bir şekilde basılmakta olup Fakültemize geldiği anda Bölüm Sekreterlikleri aracılığı ile tarafınıza teslim edilecektir. (Kimlikler eylül ayı içerisinde basılmaktadır.)
Yarıyılın başlangıcından itibaren bir ay içinde kayıt dondurma başvurusu yapabilirsiniz. Sağlıkla ilgili mazeretlerde süre sınırlaması bulunmamaktadır. Akademik Takvim
Haklı ve geçerli bir mazeretinizin oluşması gerekmektedir. Sağlıkla ilgili mazeretlerde sağlık kurulu raporu gereklidir.
Kayıt dondurma süreniz 4 dönemi geçemez.
Talebinizi “ https://talep.erbakan.edu.tr/giris” sistemi üzerinden gönderebilirsiniz. Kayıt Dondurma Dilekçesi
Talebinizin Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilmesi durumunda Öğrenci Bilgi Sistemine işlenecektir.
Mezuniyet şartları eğitim-öğretim programında (müfredat) mevcut olan bütün dersleri almış ve başarmış olmanız, en az 240 AKTS ders almış ve başarmış olmanız, genel ağırlıklı not ortalamanızın (AGNO) en az 2 olmasıdır.
Final ve bütünleme sınav notlarının Öğrenci Bilgi Sistemine girilip sonuçlandırılmasından (Bölümün tüm ders notlarının girilmesi gerekir.) sonra mezuniyet listeleme işlemleri başlar ve danışman onayına sunulur. Danışman onayları sonrasında alınacak Fakülte Yönetim Kurulu Kararı sonrasında öğrenci mezun edilir
Mezuniyet işlemlerinin bittiği gün E-devlet (https://www.turkiye.gov.tr/) adresinden alınabilir.
E-devlet (https://www.turkiye.gov.tr/) adresinde ''e-hizmetler '' kısmından alabilirsiniz.
Fakültemizin tüm mezuniyet işlemleri bitince diploma basımı için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığımızla resmi yazışmalar yapılır. Diploma basımı ve imza süreçleri sonrasında diplomalar hazır olur. Bu işlemler ortalama birkaç hafta sürer.
Diplomanın şahsen alınamaması durumunda noter vekâletnamesine haiz vekiliniz ya da kanunî temsilciniz diplomanızı teslim alabilir.
Diplomanız kargo yolu ile gönderilebilmektedir. (Not: Sistem üzerinden kütüphane borcunuzun olmadığına dair bir bilgiye ulaşılamaması durumunda gönderim yapılamayacaktır) Detaylı bilgi için tıklayınız
Öğrenci kimliğinizi teslim etmenize gerek yoktur.
Mezun olan her öğrenciye, diploması ile birlikte İngilizce olarak bir adet Diploma Eki Belgesi verilir. Diploma Eki, Türk Yükseköğretim Sistemi ve bu sistemde öğrenim görülen programın yerini, amacını, Üniversitenin notlandırma sistemini, öğrencilerin öğrenimleri süresi içinde aldıkları her türlü dersi ve bunlardan aldıkları başarı notlarını, öğrenimlerindeki mezuniyet derecesini, ağırlıklı genel not ortalamasını vb. bilgileri içerir
Dilekçe ile ilgili birime başvuru yaparak ikinci kez diploma düzenlenmesini talep edebilirsiniz. (https://erbakan.edu.tr/tr/birim/ogrenci-isleri/sayfa/ortak-dilekce-ve-formlar) Talep Destek Sistemi” üzerinden talep oluşturmaları gerekmektedir."https://talep.erbakan.edu.tr/giris" (Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Mezunlarının ücreti 500,00 beşyüz TL / IBAN NO: TR 52 0001 0001 6836 9947 4052 29 Selçuk Ünv. Strateji Gel. Daire Bşk)
Muafiyet talebi en geç eğitim-öğretim yılı ders başlama tarihinden itibaren 10 iş günü içerisinde yapılmalıdır. Akademik Takvim
(Değişik:SK-05/12/2023) Evet. Öğrenciler daha önce öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumlarından aldığı ve başarılı olduğu dersler için muafiyet taleplerini bir defaya mahsus olmak üzere en geç eğitim-öğretim yılı ders başlama tarihinden itibaren 10 iş günü içerisinde yapmalıdır. Ancak eğitim-öğretim programlarına sonradan eklenen dersler ve kayıt tarihinden sonra farklı birim ya da Yükseköğretim Kurumlarından aldığı dersler için muafiyet talepleri değerlendirilir.
Örnek Dilekçe İstenen belgeler dilekçede yer almaktadır. https://erbakan.edu.tr/tr/birim/ogrenci-isleri/sayfa/ortak-dilekce-ve-formlar
İstenilen belgeleri “ https://talep.erbakan.edu.tr/giris” sistemi üzerinden gönderebilirsiniz.
Yeni tarihli olmak koşulu ile e-devlet / e-imza / ıslak imzalı olabilir.
Muafiyet istenen dersin zorunlu veya seçmeli olması durumuna bakılmaksızın, bölüm/ program eşdeğerliliği dikkate alınarak başarılı olmuş olmak şartıyla, ders içeriği uyumu ve AKTS değerine göre karar verilir. AKTS değerinin bölüm/programdaki karşılığının uygunluğuna intibak komisyonu karar verir. "https://erbakan.edu.tr/tr/birim/ogrenci-isleri/sayfa/yonetmelik-ve-yonergeler-usul-ve-esaslar" Eşdeğerliliği belirlenen ders/dersler için ilgili derslerin ders içeriği karşılaştırması yapılır. İntibakı yapılacak ders/dersin içeriğinin en az %80’inin intibak yapılacak ders/dersler ile aynı olması gerekmektedir.
Öğrencilerin muaf olacakları derslerin AKTS kredisi toplamı, ilgili programın müfredatındaki derslerin toplam AKTS kredisinin %50’sini geçemez. Muafiyet talep edilen derslerin AKTS kredileri, toplam ders AKTS kredisinin %50’sinden fazla ise, öğrencinin talebi doğrultusunda; şayet öğrencinin böyle bir talebi yoksa öğrencinin almış olduğu en yüksek nottan başlayarak, muaf olunacak dersler belirlenir.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili, Yabancı Dil dersleri için öğrencilerin içerik ibraz etmeleri gerekmemektedir.
Hangi sınıfa intibak edileceği Muafiyet ve İntibak Komisyonu ve ilgili Yönetim Kurulu Kararı ile belirlenir. Muafiyet Komisyonları üst sınıflara intibaklarda tüm zorunlu derslerden muaf olma şartı arayabilir.
Muafiyet ve intibak sonuçları Öğrenci Bilgi Sistemine işlendiği gün öğrenciye tebliğ edilmiş sayılır.
Muafiyet ve intibak işlemleri hakkındaki kararlara yönelik itirazlar, Birim Yönetim Kurulu Kararının Öğrenci Bilgi Sistemine işlendiği tarihten itibaren 5 (beş) iş günü içinde, Komisyonca değerlendirilmek üzere Fakültemiz Öğrenci İşleri birimine yapılır.
Hayır. Öğrencilerin muafiyet ve intibak işlemlerinin iptaline yönelik istekleri kabul edilmez.
Evet. Öğrenciler, Akademik Takviminde belirtilen süreler içerisinde Öğrenci Bilgi Sisteminden derslerini seçerek “Kesinleştirme” işlemini yapar. Kesinleştirme işleminden sonra danışman ders kaydını onaylar.
Sisteme “https://obs.erbakan.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx” adresi üzerinden giriş sağlayabilirsiniz. Giriş yaptığınız alanda kullanıcı bilgisi ve şifre ile ilgili bilgilendirmeler mevcuttur.
(Değişik:SK-05/12/2023) Evet. Üniversitemizin ilgili yönetmeliğinde belirtilen üstten ders alma için gerekli olan şartlar aranır.
Öğrenci, muafiyet talebi Birim Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanıncaya kadar muafiyet talebinde bulunduğu ders/derslere devam etmekle yükümlüdür.
Kayıt işleminiz bittikten sonra Öğrenci Bilgi Sisteminden fotoğraf yüklemesi yapmanız gerekmektedir. Kimlikler Rektörlüğümüz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca toplu bir şekilde basılmakta olup Fakültemize geldiği anda Bölüm Sekreterlikleri aracılığıyla şahsınıza teslim edilecektir. (Kimlikler eylül ayı içerisinde basılmaktadır.)
NEÜ Özel Öğrenci Yönergesinde belirtilen koşulları sağlamanız hâlinde ders alabilirsiniz. Gerekli koşullar için Üniversitemiz Özel ve Misafir Öğrenci Yönergesini inceleyebilirsiniz
NEÜ Özel Öğrenci Yönergesinde belirtilen koşulları sağlamanız halinde diğer Yükseköğretim Kurumlarından ders alabilirsiniz. Gerekli koşullar için Üniversitemiz Özel ve Misafir Öğrenci Yönergesini inceleyebilirsiniz.
*Lisans programlarının en az iki yarıyılını tamamlayan; a) GANO 4,00 üzerinden en az 3,20 olan öğrenciler, b) Kamu kurum ve kuruluşlarında asli ve sürekli kamu hizmetine atananlar, özel öğrenci olarak başvurabilir. *Sağlık veya güvenlik sorunları olan öğrenciler özel öğrenci olarak başvurabilir
Yeterli değildir. Başvuru tarihinden önce en geç altmış gün içerisinde tam teşekküllü bir hastaneden alınmış ve Başhekimlik tarafından onaylanmış sağlık kurulu raporu olması gerekir
Öncelikle kayıtlı olduğunuz Üniversitenize başvurmanız gerekmektedir. Üniversitenizin özel öğrenci olarak Fakültemizde öğrenim görmenizi uygun görmesi halinde Üniversitemize resmi olarak yazı göndermesi gerekmektedir. Gelen karar, önce Fakültemiz Yönetim Kurulunda daha sonra da Senatomuzda değerlendirilecektir. (Fakülte Yönetim Kurulumuz her Salı, Senatomuz her ayın son Çarşambası toplanmaktadır.)
Fakültemiz Öğrenci İşleri birimine dilekçe ve ekleriniz ile birlikte başvurmalısınız. Talebiniz Fakülte Yönetim Kurlunca değerlendirildikten sonra Senato onayına sunulur. Senatomuzun uygun görmesi durumunda karar, gitmek istediğiniz Üniversiteye resmi yolla gönderilir. (Fakülte Yönetim Kurulumuz her Salı, Senatomuz her ayın son Çarşambası toplanmaktadır.)
Özel öğrencilik başvurusu, Üniversitemiz Akademik Takviminde belirtilen ders başlama tarihinden en geç 1(bir) ay önce yapılmalıdır. Belirtilen sürenin dışında yapılan başvurular o dönem için işleme alınmaz.
Sağlık ve güvenlik sebepleri haricinde, en fazla 2 dönemdir.
Ara Sınavlar (Vize) %50 (Ortak ve uygulamalı dersler dışındaki tüm derslerde ara sınava ek olarak ödev, proje, kısa sınav gibi başka değerlendirme araçları kullanılır. Ek ölçme araçlarının ara sınavlar üzerindeki etki oranı %25’den az %50’den fazla olamaz), Yarıyıl Sonu Sınavları (Final) %50 etki oranına sahiptir.
Harf notunuzun en az CC olması gerekir.
Dönem/ (ANO) not ortalaması 2,50 olan öğrenci DC olan dersleri de başarmış sayılır
Şartlı geçişler, bütünleme sınavları sonucunda sisteme tanımlanır. Bunun için tüm bölümlerin bütünleme notlarının girilmiş olması gerekmektedir.
Girme zorunluluğunuz yoktur. Bütünleme sınavına girme durumunda bütünleme sınavından aldığınız not geçerli olacaktır. Bütünleme sınavına girmeme durumunda da final sınavından aldığınız not geçerlidir.
Notların ilanından itibaren en geç 5 iş günü içinde yazılı olarak maddi hata itirazında bulunabilirsiniz
Mazeret sınav hakkı, mazereti nedeniyle ara sınavlara giremeyen öğrencilere tanınır. Bunun dışında başka hiçbir sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.
Mazeretin bitiş tarihinden itibaren 5 iş günü içinde mazeretini gösterir belge ile birlikte yazılı olarak başvurmak zorunludur. Bu süre içinde bildirilmeyen mazeretler kabul edilmez
Ara sınavlara girme hakkı olduğu halde bu sınavlara giremeyen öğrencilerden haklı ve geçerli mazeretleri ilgili Yönetim Kurullarınca kabul edilen öğrencilerin sınav tarihleri Öğrenci Bilgi Sistemine tanımlanır.
Herhangi bir başvuruda bulunmanıza gerek yoktur
Her yarıyıl için bütünleme sınavını takip eden bir ay içinde yapılır. (Tek ders sınavları hem güz yarıyılı hem de bahar yarıyılı sonunda yapılır.)
Mezuniyetiniz için mesleki uygulama dersi dışında, tek dersinizin kalmış olması gerekir. Tek ders sınavına dersi hiç almamış olan ve devamsızlıktan kalan öğrenciler giremez.
Tek ders sınavına girilecek dersin dönemine bakılmaksızın, her iki yarıyılda da girilebilir. (Tek ders sınavlarında dönem şartı aranmaz.)
Alınan harf notu en az CC ise öğrenci başarılı sayılır.
Lisans eğitiminizdeki ilk yılı tamamladıktan sonra (2 yarıyıl) Fakültemiz 2. ve 3. sınıflarına yatay geçiş başvurusunda bulunabilirsiniz.
*Kurumlar arası yatay geçiş için öğrencinin, kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait ağırlıklı genel not ortalamasının 4 üzerinden en az 2.80 olması şartı aranır. * Genel not ortalaması 4 üzerinden en az 2.80 olmayan ancak merkezi yerleştirme puanı geçiş yapmak istediği diploma programının taban puanına eşit veya yüksek olan adaylar yatay geçiş başvurusu yapabilir. * Öğrencinin yatay geçiş başvurusu yapabilmesi için disiplin cezası almamış olması gerekir. * Öğrencinin tamamladığı yarıyıl itibarıyla, yarıyıl bazında en az 30 AKTS ya da yıl bazında 60 AKTS kredilik ders almış olması gerekir. AKTS toplamı program müfredatından dolayı belirtilen toplam AKTS’nin altında ise müfredat belgesinin de sunulması gerekmektedir. (4) *Zorunlu yabancı dil hazırlık sınıfı olan programlara yatay geçiş başvurusu yapan öğrencilerin programın dil yeterliliğini sağladığını belgelendirmesi gerekir.
Değerlendirmeye esas puan = (A/B x 100 x 0.70) + (C x 0.30) A: Öğrencinin başvuru yaptığı programın puan türündeki ÖSYS puanı B: Başvuru yapılan programın öğrencinin giriş yılındaki ÖSYS taban puanı C: Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (100'lük sistem) Genel ağırlıklı not ortalamasının (C) belirlenmesinde beyan edilen transkript/not durum belgesinde; - sadece yüzlük not var ise bu not, - hem dörtlük hem yüzlük not var ise veya sadece dörtlük not var ise dörtlük notun YÖK dönüşüm tablosundaki karşılığı hesaplamalara dâhil edilir.
Hayır. Ara dönemde lisans programlarına yatay geçiş yapılamaz. Tüm başvurular sadece güz yarılıyı için alınır
Başvurunuzu “ basvuru.erbakan.edu.tr” adresi üzerinden yapmalısınız. Harici başvurular kabul edilmemektedir.
Yeni tarihli olmak koşulu ile e-devlet / e-imza / ıslak imzalı olabilir.
Kılavuzlar her yıl güncellenerek temmuz ayında Üniversitemiz internet sayfasında ilan edilmektedir.
Hangi sınıfa intibak edileceği muafiyet ve intibak komisyonu ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir. Muafiyet komisyonları üst sınıflara intibaklarda tüm zorunlu derslerden muaf olma şartı arayabilir.
Muafiyet ve intibak sonuçları Öğrenci Bilgi Sistemine işlenmektedir. İlgili karar Öğrenci Bilgi Sistemine işlendiği gün öğrenciye tebliğ edilmiş sayılır.
Muafiyet ve intibak işlemleri hakkındaki kararlara yönelik itirazlar, Birim Yönetim Kurulu Kararının Öğrenci Bilgi Sistemine işlendiği tarihten itibaren 5 (beş) iş günü içinde, Komisyonca değerlendirilmek üzere Fakültemiz Öğrenci İşleri birimine yapılır.
Evet. Öğrenciler, Akademik Takvimde belirtilen süreler içerisinde Öğrenci Bilgi Sisteminden derslerini seçerek “Kesinleştirme” işlemini yapar. Kesinleştirmeden sonra danışman, ders kaydını onaylar.
Sisteme https://obs.erbakan.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresi üzerinden giriş sağlayabilirsiniz. Giriş yaptığınız alanda kullanıcı bilgisi ve şifre ile ilgili bilgilendirmeler mevcuttur.
Hayır. Kayıt yaptırıldıktan sonra yatay geçiş ile geldiğiniz Üniversiteden gerekli evrak isteme ve ilişik kesme işlemleri resmi yazışmalarla tarafımızca yapılacaktır.
Kayıt işleminiz bittikten sonra Öğrenci Bilgi Sistemine fotoğraf yüklemeniz gerekmektedir. Kimlikler Rektörlüğümüz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca toplu bir şekilde basılmakta olup Fakültemize geldiği anda Bölüm Sekreterlikleri aracılığı ile şahsınıza teslim edilecektir. (Kimlikler eylül ayı içerisinde basılmaktadır.)
Hayır. Fakültemiz anabilim dallarında kurum içi yatay geçiş kontenjanları verilmemektedir.
Merkezi Yerleşme Puanı ile (Ek Madde 1) Yatay Geçiş Güz ve Bahar Dönemi Ek Madde 1 Uygulama İlkeleri: Öğrencinin kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanlarının başka bir diploma programının girdiği yıldaki taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir. Bunun harici not ortalaması, başarı vb. şartlar aranmamaktadır.
Evet. Kayıtlı olduğunuz yıldaki merkezi yerleştirme puanınız ile geçmek istediğiniz yükseköğretim programlarının merkezi yerleştirme puanını sağlamanız şartıyla istediğiniz herhangi bir programa başvurabilirsiniz.
Hayır. Özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlara başvuru yapılamamaktadır
Ek Madde 1 uyarınca sadece bir defa yatay geçiş yapılabilmektedir.
Her yıl eğitim-öğretim başlamadan önce 1-15 ağustos tarihlerindedir.
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi Kılavuzlarında ilan edilen ilgili programın öğrenci kontenjanının %30’u kadar kontenjan ayrılmaktadır.
Güz ve Bahar Dönemi Ek Madde 1 Uygulama İlkeleri: Ara dönemler için kontenjan açılması Senatolarca değerlendirmektedir. Kontenjan açılması durumunda detaylar sayfamızda duyurulmaktadır.
Evet. Mevcut Üniversitenizde dersler başlamadı ise aynı dönem içerisinde dönebilirsiniz. Ayrıca daha sonraki başvuru tarihlerinde dönebileceğiniz gibi, ara dönemde de kontenjan açılmasa bile geri dönebilirsiniz.
Hangi sınıfa intibak edileceği muafiyet ve intibak komisyonu ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir. Muafiyet komisyonları üst sınıflara intibaklarda tüm zorunlu derslerden muaf olma şartı arayabilir.
Muafiyet ve intibak sonuçları Öğrenci Bilgi Sistemine işlenmektedir. İlgili karar, Öğrenci Bilgi Sistemine işlendiği gün öğrenciye tebliğ edilmiş sayılır.
Muafiyet ve intibak işlemleri hakkındaki kararlara yönelik itirazlar, Birim Yönetim Kurulu Kararının Öğrenci Bilgi Sistemine işlendiği tarihten itibaren 5 (beş) iş günü içinde, Komisyonca değerlendirilmek üzere Fakültemiz Öğrenci İşleri birimine yapılır.
Evet. Öğrenciler, Akademik Takvimde belirtilen süreler içerisinde Öğrenci Bilgi Sisteminden derslerini seçerek “Kesinleştirme” işlemini yapar. Kesinleştirmeden sonra danışman ders kaydını onaylar
Sisteme https://obs.erbakan.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx adresi üzerinden girebilirsiniz. Giriş yaptığınız alanda kullanıcı bilgisi ve şifre ile ilgili bilgilendirmeler mevcuttur.
(Değişik:SK-05/12/2023) Evet. Üniversitemizin ilgili yönetmeliğinde belirtilen üstten ders alma için gerekli olan şartlar aranır.
Kayıt işleminiz bittikten sonra Öğrenci Bilgi Sisteminden fotoğraf yüklemesi yapmanız gerekmektedir. Kimlikler Rektörlüğümüz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca toplu bir şekilde basılmakta olup Fakültemize geldiği anda Bölüm Sekreterlikleri aracılığıyla şahsınıza teslim edilecektir. (Kimlikler eylül ayı içerisinde basılmaktadır.)
Yatay geçiş ile gitmek istediğiniz Üniversiteden bilgi alabilirsiniz.
E-devlet üzerinden alabilirisiniz. Ayrıca Öğrenci Bilgi Sistemiden belge talebi oluşturmanız durumunda sistem üzerinden e-imzalı belge alabilirsiniz.
E-devlet üzerinden alacağınız transkriptinizde disiplin durumunuza dair ibare yer almaktadır. Ayrıca bir disiplin belgesine gerek yoktur.
“https://talep.erbakan.edu.tr/giris” adresi üzerinden talep oluşturabilirsiniz. (Not: Sistem üzerinden kütüphane borcunuzun olmadığına dair bir bilgiye ulaşılamaması durumunda, https://talep.erbakan.edu.tr/giris adresi üzerinden gelen talepler işleme alınamamaktadır.)
Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden talebiniz sonucunda almış olduğunuz Öğrenci Belgesinde “Kayıt Nedeni” kısmında “Yatay Geçiş Ek Madde 1” yazmadığı sürece merkezi puanla yatay geçişinize engel bir durum yoktur. Öğrenci Belgesinde “Kayıt Nedeni” kısmında yazan ibare sizin daha önce merkezi puanla (Ek Madde 1) yatay geçiş yapıp yapmadığınızın ispatıdır. Ayrıca bir belge düzenlenmemektedir.
Hayır. Kayıt yaptırıldıktan sonra yatay geçiş ile kayıt olduğunuza dair Üniversiteden tarafımıza yazı gelecektir. Gelen yazıya istinaden ilişiğiniz kesilecektir.
Kaydınız e-devletten ya da şahsen yapabilirsiniz. 'Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı' başlığı altında ilgili tarihlerde açılacak 'Üniversite E-Kayıt' seçeneğini tıklayarak kayıt işleminin süresi içinde yapılması gerekir
E-devlet üzerinden yapılan kayıtlarda kayıt çıktısı ya da herhangi bir evrak getirmenize gerek yoktur.
Yeni kazanan öğrencilerin ders kayıtları ilk yarıyıl ile sınırlı olmak üzere Öğrenci İşleri birimi tarafından yapılacaktır Sonraki dönemlerde öğrenci kendisi yapacaktır.
Herhangi bir sorun teşkil etmez. Ders kayıtları süreci tamamlanınca pasif durumunuz aktif olacaktır.
Muafiyet ve intibak işlemleri ile ilgili, “Sıkça Sorulan Sorular”dan “Muafiyet İntibak” sekmesinde detaylı bilgiler yer almaktadır.
• T.C. Kimlik Numarasına sahip olunmaması, • E-devlet şifresi bulunmaması, • Aynı düzeyde başka bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı olunması, • Lise mezuniyetinin e-okul üzerinden teyit edilememesi, • Kayıt hakkı kazandığı programın sağlık raporu şartı bulunması.
https://obs.erbakan.edu.tr/oibs/ogrsis/no_query.aspx
Sisteme “https://obs.erbakan.edu.tr/" adresi üzerinden girebilirsiniz. Giriş yaptığınız alanda kullanıcı bilgisi ve şifre ile ilgili bilgilendirmeler mevcuttur.
Ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da kılavuzda belirtilen tarihlerde geçici kayıtları yapılır. Bu durumda olup kayıt tarihlerinde geçici kayıtlarını yaptırmayan adaylar kayıt haklarından vazgeçmiş sayılırlar. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca belirlenen tarihe kadar Yükseköğretim Kurumuna ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılır. Belirtilen tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinir.
Üniversitemize ait yurt bulunmamakla birlikte Köyceğiz Yerleşkemizde (Kampüs) Kredi Yurtlar Kurumunun yurtları mevcuttur. Fakülte çevresinde özel yurtlar bulunmaktadır. KYK Yurt Başvuruları Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü internetsayfasında yer alan açıklamalar doğrultusunda E-devlet üzerinden yapılmaktadır.
Fakültemizin Köyceğiz Yerleşkemizdeki (Kampüs) Kredi Yurtlar Kurumunun yurtlarına uzaklığı yaklaşık 5 km’dir.
Dersler Akademik Takvimde belirtilen sürelerde başlamaktadır. https://www.erbakan.edu.tr/tr/akademik-takvim
Ders kayıtlarından önce Fakültemiz sayfasında yayımlanır. Ders Programı
Hazırlık sınıfı muafiyet sınavı için tıklayınız. https://erbakan.edu.tr/tr/birim/yabanci-diller-yuksekokulu
1. sınıf öğrencilerimizin Ortak Zorunlu Yabancı Dil muafiyet sınavı için tıklayınız. https://erbakan.edu.tr/tr/birim/yabanci-diller-yuksekokulu
“https://bilgipaketi.erbakan.edu.tr/” adresi üzerinden temin edebilirsiniz. Ayrıca “https://erbakan.edu.tr/tr/birim/egitim-fakultesi/sayfa/ders-icerikleri” adresi üzerinden de alabilirsiniz. Bu adresler üzerinden almış olduğunuz belgelere ayrıca bir onay ya da imza gerekmemektedir.