Üniversitenin eğitim öğretim, bilimsel çalışmalar ve topluma hizmet konusunda yaptığı tüm çalışmaların iç ve dış hedef kitlesiyle olan iletişim süreçlerini, belirlediği iletişim stratejileri ile gerçekleştiren Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü, NEÜ’nün bilinirliğini artırmak, kurumsal imajını belirginleştirmek ve NEÜ’ye dair izlenimi güçlendirmek için faaliyetler yapar.
“NEÜ’lü olmak” üst kimliğinde ortak aidiyet duygusu oluşturmak, Koordinatörlüğümüzün misyonunu oluşturur. Bu misyon doğrultusunda Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü, bir yandan Üniversitemiz yararına stratejiler geliştirerek bunlar için gerekli altyapıyı kurarken diğer yandan bilgi akışını sağlıklı gerçekleştirebilmek için basınla ilişkiler görevini üstlenir. Ayrıca sosyal medya platformları üzerindeki kurumsal hesaplarımız için içerik üretir ve etkileşimlerin yönetimini üstlenir. Bununla birlikte, resmi internet sitemiz ve sosyal ağlardaki içerikler arasında tutarlı ve standart bir dil üreterek NEÜ ile ilgili gelişmeleri resmi ve tek elden, güvenilir bir şekilde aktarmayı hedefler.
Koordinatörlüğümüzün fiili olarak görev aldığı Üniversitemiz tarafından her yıl düzenlenen etkinlikler ile halkla ilişkiler, basın, iletişim ve medya içerikli çalışmaları aşağıdadır;
- Basın Toplantısı,
- Akademi Ödülleri,
- Emekli personelimiz ile Rektör hocamızı bir araya getirdiğimiz “Dün, Bugün, Yarın Daima” isimli etkinlik,
- Üniversite Tanıtım Günleri,
- Geleceğe Mesaj ve Bölüm Birincileri Mezuniyet Töreni,
- Akademik Açılış Töreni,
- Turkuaz Sahne,
- Fahri Doktora gibi özel programlar,
- Birimlerimizin tanıtım video çalışmaları,
- Web sitesi için yöneticilerimizin ve akademisyenlerimizin fotoğraf çekim çalışmaları,
- Kurumsal web sayfamızın yönetimi,
- Rektör hocamızın ziyaretleri için sosyal medya çalışmaları,
- Başarı sağlayan ve ödül alan hocalarımızın haber ve sosyal medya çalışmaları,
- Her gün düzenli olarak basında bugün çalışması,
- Rektör hocamız için konuşma metinlerinin hazırlanması,
- Üniversitemize CİMER tarafından iletilen şikayetlerin takibi,
- Üniversitemizin [email protected] kurumsal mail adresinden iletilen istek ve şikayetlerin cevaplandırılması,
- Resmi ve ulusal özel günlerde video, fotoğraf çekimi ve kurgu ile sosyal medya içeriği hazırlanması,
- Üniversitenin görünen yüzü olan web ve sosyal medya için kurumsal kimlik çerçevesinde içerikler üretilmesi,
- Yerel ve ulusal basın ile iyi ilişkiler kurulması ve iletişimin aktif olarak sürmesinin sağlanması,
- Yerel ve ulusal basını sürekli takip ederek Üniversitemizin görünürlüğünü artıracak katkılar sağlanması,
- Yerel ve ulusal basının Üniversitemiz ile ilgili yapmak istediği özel haberler için gereken iletişim çalışmalarını yapmak
- Üniversite adına medya ile ilişkileri yürütür; basın ziyareti, basın bülteni, basın açıklaması, basın daveti, röportaj, program konukluğu, tekzip, reklam talepleri vb. gibi medya ile ilgili süreçleri yönetmek
- Köklü bir kurum kültürünün oluşturulmasına katkı sunacak oryantasyon süreci, davranış kalıpları, protokol/nezaket kuralları, kurumsal yazışmalar, operatör seslendirme, sekretarya, yönetmelik/yönerge, marş/müzik, kurumsal yayınlar, geleneksel/önemli günler, kuruluş yıldönümleri, Necmettin Erbakan Haftası, kültür/sanat/spor etkinlikleri gibi konularda iletişim penceresinden rehber dokümanlar hazırlar, projeler geliştirir, ilgili birimlerle iş birliği içerisinde çalışmalar yapar
- Her türlü kriz durumlarının yönetilmesi amacı ile Üniversite Kriz İletişimi Komitesi oluşturulmasına öncülük eder, “Kriz İletişimi Kılavuzu” hazırlar, günceller, olası kriz durumlarının ilgili kılavuza uygun olarak yönetilmesini sağlar.