Üniversite Anasayfa
13 Mayıs 2025 | Genel

“Bilimsel Araştırmaya Giriş” ve “Tez ve Makale Yazımı” Eğitimleri

Fakültemiz Rekreasyon Yönetimi Bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencilerine akademik kariyer planlamaları konusunda rehberlik etmek amacıyla Arş. Gör. Alper KAYA tarafından “Bilimsel Araştırmaya Giriş” ve “Tez ve Makale Yazımı” konulu eğitimler düzenlendi.

Fakültemiz Rekreasyon Yönetimi Bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencilerine akademik kariyer planlamaları konusunda rehberlik etmek amacıyla Arş. Gör. Alper KAYA tarafından “Bilimsel Araştırmaya Giriş” ve “Tez ve Makale Yazımı” konulu eğitimler düzenlendi.

“Bilimsel Araştırmaya Giriş” başlıklı eğitim, lisans düzeyindeki öğrencilere bilimsel düşünme sistematiğini kazandırmayı, araştırma sürecinin temel aşamalarını tanıtmayı ve akademik çalışmalara bilinçli bir yaklaşım geliştirmelerini sağlamayı amaçlamıştır. Bununla birlikte, öğrencilerin bilimsel araştırma etiği, yöntem bilgisi ve literatür okuryazarlığı konularında farkındalık kazanmaları hedeflenmiştir.

Eğitimde;

  • Bilimsel araştırmanın tanımı ve önemi,
  • Araştırma süreci ve aşamaları,
  • Literatür tarama teknikleri,
  • Araştırma türleri ve yöntemleri,
  • Bilimsel etik ve intihal,
  • Akademik çalışmaları okuma ve değerlendirme konuları ele alınmıştır.
  • “Tez ve Makale Yazımı” başlıklı eğitimde ise akademik yazım sürecine dair temel bilgi ve becerilerin kazandırılması hedeflenmiştir. Eğitimde tez ve makale yazımının yapısal unsurları, bilimsel dilin özellikleri, atıf sistemleri ve yayın süreci adım adım ele alınmıştır.
  • Katılımcılara; giriş, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç bölümlerinin nasıl yapılandırılması gerektiği anlatılmış; APA, Chicago ve MLA gibi yaygın yazım stilleri hakkında bilgiler verilmiştir.
  • Ayrıca, intihalden kaçınma yolları, kaynak gösterme kuralları ve Zotero, Mendeley gibi atıf yönetim araçlarının kullanımı açıklanmıştır.
  • Seminerde ayrıca, akademik yayıncılık süreci, hakemli dergilere makale gönderme adımları, değerlendirme süreçleri ve yayın etiği konularına da değinilmiştir.