Türkiye Ulusal Ajansı tarafından düzenlenen Erasmus+ 2025 Dönemi Kapasite Geliştirme Projelerine dair Çevrim İçi Bilgilendirme Toplantısı’nda HAWKING Kurum Proje Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Şeyma Akın bilgilendirmede bulunurken, HAWKING projesi kapsamında; Üniversitemiz, Portekiz’den Madeira Üniversitesi ve Bosna Hersek’ten Tuzla Üniversitesi iş birliğiyle, "Engelli Öğrencilere Akran Desteği için Dijital Araçlar" başlıklı farkındalık eğitimi düzenlendi.
“ERASMUS+ 2025 Kapasite Geliştirme Projeleri” Toplantısında Tecrübe Paylaşımı
Türkiye Ulusal Ajansı tarafından organize edilen Erasmus+ 2025 Dönemi Kapasite Geliştirme Projelerine dair Çevrim İçi Bilgilendirme Toplantısı’na ilgili proje türünde edindiği deneyimleri ve iyi uygulamaları paylaşmak üzere HAWKING Kurum Proje Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Şeyma Akın davet edildi.
Türkiye’deki çeşitli üniversite, kamu kurumu, sivil toplum kuruluşu ve özel sektör kuruluşların katılım sağladığı toplantıda, merkezi proje başvurusu yapmak isteyen ve özellikle Programla İlişkili Olmayan Üçüncü Ülkeler ile iş birlikleri geliştirmeyi amaçlayan kurum ve kuruluşlara yönelik bilgilendirme yapıldı. Programda deneyimlerini katılımcılarla paylaşan Dr. Öğr. Üyesi Şeyma Akın, uluslararası iş birliklerinin önemini vurguladı.
Engelsiz Üniversiteler İçin Dijital Dönüşüm ve Kapsayıcı Eğitim Çalışmaları
HAWKING projesi kapsamında; Üniversitemiz, Portekiz’den Madeira Üniversitesi ve Bosna Hersek’ten Tuzla Üniversitesi iş birliğiyle, proje koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Şeyma Akın ve proje araştırmacıları Doç. Dr. Cemile Doğan ile Dr. Öğr. Üyesi Hayriye Ulaş Taraf’ın eğitmen olarak yer aldığı, "Engelli Öğrencilere Akran Desteği için Dijital Araçlar" başlıklı çevrim içi farkındalık eğitimi düzenlendi.
Arnavutluk, Bosna-Hersek ve Karadağ’daki 7 yükseköğretim kurumundan 190 öğrenci temsilcisinin katılımıyla gerçekleştirilen eğitimde; engellilik farkındalığı, dijital kapsayıcılık ve erişilebilir eğitim konularına odaklanıldı.
Katılımcıların, engelli bireylerin karşılaştığı zorluklar, erişilebilirlik sağlayan dijital araçlar ve kapsayıcı eğitim stratejileri hakkında interaktif etkinlikler, quizler ve grup tartışmalarıyla bilgilendirildiği eğitim programında, üniversite web sitelerinin erişilebilirlik açısından değerlendirilmesi ve farkındalık kampanyaları oluşturulması gibi uygulamalı çalışmalar gerçekleştirildi.
İlgiyle takip edilen program, akademik ve dijital beceri gelişimi sağlamasının yanı sıra katılımcıların yeni bağlantılar kurmasına da olanak sağladı.