Öğrenci
Akademisyen
Aday Öğrenci
Üniversite Anasayfa

Program Eğitim Amaçları

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları

Eğitim Amaçları

  • Temel mühendislik bilgilerini uygulama becerisi ve yeteneğini kazandırmak
  • Tasarım ve uygulamaya dayalı derslerde yeterli deneyim kazanma ve sonuçları analiz edip yorumlayabilmek
  • Mesleği ile ilgili mühendislik uygulamalarında gerekli teknik ve modern araçları kullanma yetenek ve becerisini kazandırmak
  • Yeni gelişmeleri takip ederek özgün sistem tasarımı yapabilmek
  • Bilgi erişimini ve kullanımını öğretmek,
  • Bilginin iletilmesi, geliştirilmesi ve uygulanması konularında yetenek kazandırmak
  • Çağın sorunları hakkında ve güncel konularda bilgi sahibi olma ve çözüm üretmek

Program Çıktıları

  • Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerine uygulayabilme
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliğiyle ilgili problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliğiyle ilgili problemlerin çözümünde uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçebilme ve uygulayabilme
  • Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz edebilme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarım yapabilme; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulayabilme
  • Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme
  • Verileri çözümleme, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi
  • Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme
  • Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
  • Mesleki, etik sorumluluk bilincine ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olabilme
  • Mesleğini uygulamada tam bir özgüvene sahip olarak bağımsız, yenilikçi, sorgulayıcı düşünebilme ve karar verebilme