Üniversite Anasayfa

Cevher

Sevgili Herkes
Her öğrencinin içinde parlamayı bekleyen bir cevher vardır. Bizim (hocalar) ve sizin (öğrenciler) görevimiz, o cevheri ortaya çıkarmak ve parlamasını sağlamak!

Cevher Projesi, öğrenme tutkusunu, yaratıcılığı, cesareti ve toplumsal duyarlılığı ödüllendiren yeni nesil bir öğrenme programıdır.

Her ay, içindeki potansiyeliyle fark yaratan bir öğrencimizi “Cevher” olarak seçiyoruz.

Bu unvan sadece başarıyı değil,

  • Soru sorma cesaretini,
  • Merakı, araştırmayı,
  • Dayanışmayı, paylaşımı ve üretimi de simgeliyor.

Cevher olmak ne demek?
“Cevher” olmak; azmin, yaratıcılığın ve katkının okul topluluğu tarafından tanınması demektir. Yani sadece notlarla değil, çabanla, fikrinle ve duruşunla fark yaratmak!
• Kalıcı Onur Listesi: İsmin okulun web sitesinde daima yer alacak. • Mentorluk Fırsatı: Üç kez “Cevher” ol, başkalarına ilham ver! • Cevher Belgesi ve Rozet: Emeğin onurla taçlansın. • Eğitim ve Atölye Desteği: Gelişimini destekleyecek özel fırsatlar seninle! • Nakdi / Sosyal Ödüller: o 2. sınıflar: 2.000 TL nakit ödül, o 1. sınıflar: ücretsiz kahve veya 1 ay ücretsiz spor üyeliği. • Topluluk Önünde Tanıma: “Cevher”ler arasından biri, “Mücevher” unvanıyla mezuniyet töreninde onurlandırılacak.
Eğitmenlerin gözlemleriyle belirlenirsin. Aranan nitelikler: 1. Öğrenmeye yönelik kararlılık ve soru sorma cesareti, 2. Tasarım ve yaratıcılıkta özgün fikirler üretme, 3. Toplumsal farkındalık içeren faaliyetlerde yer alma, 4. Takım çalışmalarında uyum ve destekleyici rol üstlenme, 5. Diğer öğrencilere ilham verme, 6. Sürdürülebilirlik ve etik değerlere duyarlılık, 7. Fikirlerini açık, yaratıcı ve etkili biçimde ifade etme, 8. Sorunlara yenilikçi çözümler getirme, 9. Araştırma ve odaklanma azmi, 10. Süreç boyunca gösterilen bağlılık ve çaba düzeyi.
Çünkü bu proje, sadece “en başarılıyı” değil, kendini geliştirmek için adım atan herkesi görünür kılar. Kabuğunu kır, merak et, üret, paylaş... İçindeki cevheri parlat, çünkü parladığında başkalarına da ışık olursun!
Neden?
Çünkü öğrencilerimizin yalnızca akademik ve teknik bilgi ile donanmalarını değil, merak eden, sorgulayan, araştıran, üreten ve toplumsal duyarlılığa sahip bireyler olarak yetişmelerini desteklemek istiyoruz.

Reklamcılık, iletişim ve tasarım sektörleri sürekli değişen, yenilik ve disiplin gerektiren alanlardır. Mevcut müfredat temel yetkinlikleri kazandırsa da öğrenme iştahıaraştırma disiplini ve yaratıcı düşünme becerisi mezunların sektörel başarılarını belirleyen başlıca faktörlerdendir.

Bu doğrultuda, kurum olarak hedefimiz:

  • Öğrencilerin sektöre hazır nitelikli bireyler olarak yetişmelerini sağlamak,
  • Mezunlarımız aracılığıyla kurumumuzun dış temsil gücünü ve marka değerini artırmak,
  • Öğrencilerin içsel motivasyonlarını destekleyen, sürdürülebilir bir öğrenme kültürü oluşturmak.

Tasarım eğitimi, yalnızca teknik bilgi ve beceri değil; aynı zamanda yaratıcılık, merak, sorgulama ve toplumsal farkındalık gerektirir. Günümüz iletişim ve reklamcılık sektörleri, hızla değişen dinamikleriyle yalnızca öğrenilmiş bilgiyi değil, öğrenmeyi öğrenme becerisini talep etmektedir.

“Cevher” projesi, bu anlayıştan hareketle geliştirilmiş bir yeni nesil öğrenme yöntemidir. Proje, öğrencilerin içsel motivasyonlarını harekete geçirerek onların potansiyellerini keşfetmelerine, geliştirmelerine ve görünür kılmalarına imkân tanır. Böylelikle, mezunlarımızın sektöre hazır, araştırmacı, üretken ve özgüvenli bireyler olarak katılmaları hedeflenir.

Nasıl?

Bizim için Cevher, öğrencilerimizin henüz işlenmemiş, ancak büyük potansiyeller barındıran doğuştan gelen yeteneklerini, azimlerini ve yaratıcılıklarını sembolize ediyor. İşlenip parlatıldığında bu cevherler birer "mücevher" gibi değerlilik kazanır ve parlamaya başlar.

Cevher projesiyle, öğrencilerimizin öğrenme tutkularını, yaratıcı düşünme becerilerini ve toplumsal duyarlılıklarını teşvik ediyoruz. Her ay, aşağıdaki kriterlere göre en çok öne çıkan öğrencimizi seçiyor ve "Cevher" olarak ilan ediyoruz:

 

Değerlendirme Süreci

Her ay, öğretim elemanlarının Değerlendirme Kriterleri çerçevesinde sınıf içi gözlemleri doğrultusunda bir öğrenci “Cevher” olarak seçilir.

Değerlendirme süreci akademik notlara değil, davranışsal performans göstergelerine (
öğrenme tutumu) dayanır.

Değerlendirme Kriterleri

  1. Öğrenmeye yönelik kararlılık ve soru sorma cesareti,
  2. Tasarım ve yaratıcılıkta özgün fikirler üretme,
  3. Toplumsal farkındalık içeren faaliyetlerde yer alma,
  4. Takım çalışmalarında uyum ve destekleyici rol üstlenme,
  5. Diğer öğrencilere ilham verme,
  6. Sürdürülebilirlik ve etik değerlere duyarlılık,
  7. Fikirlerini açık, yaratıcı ve etkili biçimde ifade etme,
  8. Sorunlara yenilikçi çözümler getirme,
  9. Araştırma ve odaklanma azmi,
  10. Süreç boyunca gösterilen bağlılık ve çaba düzeyi.

 

Her öğretim elemanı ay içinde bir öğrenci önerir, bölüm kurulu önerileri değerlendirerek o ayın “Cevher”ini belirler.

Tıpkı ham bir cevherin işlenerek değerli bir mücevhere dönüşmesi gibi, bir öğrencinin okulda ve hayatta gösterdiği azim, çalışkanlık ve performans, onu parlayan bir pırlantaya dönüştürür. Bu proje, öğrencilerimizin içindeki cevheri açığa çıkarmayı ve onların eşsiz potansiyellerini görünür kılmayı amaçlıyor.

“Cevher” olmak, yalnızca bugünün başarısını değil, gelecekte yaratacağınız büyük farkların bir habercisidir. Hadi, öğrenme azminizi ve yaratıcılığınızı sergileyin, toplumsal sorunlara duyarlılığınızı gösterin ve hep birlikte daha iyi bir yarına ilham olalım! İçindeki cevheri parlatmaya hazır mısın?

Projemiz adını “ham halde bulunan, işlenmemiş ama yüksek potansiyele sahip değerli maden” anlamına gelen cevher kavramından alır. Her öğrenci bir cevherdir; bu cevher doğru ortam, ilgi ve motivasyonla işlendiğinde bir mücevhere dönüşür. Bu yönüyle projemiz, her öğrencinin parlamaya değer olduğunu vurgular; akademik başarı kadar çaba, azim, soru sorma cesareti ve gelişim isteği de takdir eder. Cevher Projesi, yalnızca bir ödüllendirme sistemi değil, aynı zamanda bir kişisel keşif ve gelişim yolculuğudur.