Meram Meslek Yüksekokulu Tasarım Bölümü Grafik Tasarım Programı 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında öğretime başlamıştır.
Grafik Tasarımı Programı, öğrencileri öğrenim süreleri boyunca tasarım disiplini ve program (İllüstratör, Photoshop ve Indesing vb.) kullanımı bilgileri ile donatarak, tasarımcı adaylarını temel tasarım mantığı çerçevesinde grafik tasarım uygulamalarında sektöre bağlı ihtiyaçlara cevap verebilecek niteliklerle donatmayı amaçlamaktadır.
Program yoğun rekabetin yaşandığı sektörde, toplumun estetik zevklerini geliştiren, grafik buluşları uygulama alanlarına aktarırken hızlı tepki verebilen, imgelere akıl yoluyla yeni fonksiyonlar kazandırarak yaratıcı anlatım geliştiren, etkili iletişim becerilerine sahip, müşteri ilişkileri kuvvetli, çözüm odaklı, operasyonel düzeydeki faaliyetlere hâkim ara eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla grafiker yetiştirir. Mezunlarımız "Grafik Tasarım Teknikeri" unvanı ile çalışma hayatlarına adım atarlar.
Çok geniş bir çalışma sahasına sahip olan ve öğrenimleri sürecinde alanla ilgili proje, staj ve ödevler aracılığıyla pratik yapma imkânı bularak programdan mezun olan öğrencilerimizin ilgili alanlarda mesleği ile ilgili teknik bilgi ve beceriye sahip; yaratıcı, yenilikçi, araştıran, ülke ve mesleğin gelişmesine katkıda bulunmayı arzulayan, alanıyla ilgili gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştiren, özgün fikirlere sahip ve çözümleyici bireyler olarak yetişmeleri hedeflenmektedir.
Biz, yaparak öğrenmeye inanan bir ekibiz. O yüzden enerjimizi çoğunlukla gerçek proje uygulamalarına yönlendiriyor, sektörden anlamlı iş birlikleri geliştirmeye odaklıyoruz.
Disiplinler arası yaklaşımımızla öğrencilerimizin tasarım kapasitelerini ve yaratıcı potansiyellerini geliştirmelerini teşvik ediyoruz.
Öğrencilerimizin tasarım ve yaratıcı içerik geliştirme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı oluyoruz. Gerçek hayatta olduğu gibi, karmaşık problemler karşısında yaratıcı çözümler geliştirmenin zorluğunu deneyimlemeleri için risk almaları, mümkün oldukça çok sayıda ve çeşitlilikte başarısız olmaları için onları teşvik ediyoruz. Burada bir öğrenci, derste olmak istediği için derstedir. Burada bir öğrenci, seçmemiş olsa dahi istediği her seçmeli derse girebilir. Bizim için soru soran, öğrenmek için tüm limitleri zorlayan öğrenci; kendisini, çevresini ve genel olarak dünyayı değiştirebilecek, liderliğini ve değişim yaratma yeteneğini geliştirebileceğimiz bir cevherdir.
İyi fikrin kimden çıkacağının belirsizliğine, basit olanın çoğu zaman işe yaradığına ve herkesin yaratıcı olma kapasitesine sahip olduğuna inanıyoruz. Bunları birlikte öğreniyor, içimizdeki potansiyeli açığa çıkarıyoruz. Tüm çözümlemelerimizi, her seferinde, ilk sefer hassasiyetiyle yürütmenin büyüsünü aşılıyoruz.
Öğrencilerimizin tasarım ve yaratıcı içerik geliştirme yeteneklerini geliştirmelerine gerçek işlerle destek oluyoruz. Onları, kurduğumuz sektörel iş birlikleri sayesinde ders kitabıyla sınırlandırmıyor, gerçek tasarım ve pazarlama sorunlarını çözmeye teşvik ediyoruz.
Farklılıkları zenginlik değil, zorunluluk olarak görüyoruz. Yaratıcı düşünceye ve tasarıma ilham vermek için farklı bakış açısına sahip bireyleri bir araya getirdiğimizde ortaya çıkan sinerjinin tasarım problemini çözen bir anahtar olduğuna inanıyoruz. Bizce farklılıklar ve çeşitlilik, daha iyi tasarıma yol açar ve daha geniş bir yaratıcı olasılık yelpazesi sunar.