C.A.R. en études de communication

HAKKIMIZDA

Yayıncılık serüvenimiz, Necmettin Erbakan Üniversitesi Kültür Yayınlarıyla 2012 yılında başlamıştır. Bu isim altında sekiz yıl faaliyet gösterdikten sonra 2020 yılında üniversite yayıncılığına yeni bir soluk getirmek, bu alanda sürdürülebilir olmak ve markalaşmak amacıyla içerisinde ‘’Basım Merkezi’’, ‘’Dizgi & Grafik tasarım’’, ‘’Akademik Çeviri’’ ve ‘’İstatistik ve Veri Analizi’’ birimlerini de barındıran  “Necmettin Erbakan Üniversitesi Yayınları” adı altında bir yeni bir yapıya bürünmüştür. Bu dönüşümle birlikte üniversitemizin bilimsel dergicilik faaliyetlerinin yanında bilimsel yayıncılık faaliyetlerinin de eşgüdüm içerisinde yürütülmesi, uluslararasılaşması ve markalaşması hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda dünyaca ünlü yayıncı ve derleyicilerle işbirliği ve ortaklığı kapsamında bir dizi anlaşmalar yapmıştır. Dünyanın en büyük yayıncılarından başta Elsevier, Springer Nature, Wiley, Sage yanı sıra EBSCO, Web of Science, ProQuest vb. derleyiciler ve platformlarla çözüm ortaklığı başlamıştır.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Yayınları yapılan işbirliği anlaşmalarıyla global ölçekte artık Necmettin Erbakan University Press (NEU Press) markası haline gelerek uluslararası yayınevi kimliğiyle bünyesindeki 20 den fazla bilimsel dergi ve 300 den fazla bilimsel kitapla yayın hayatına devam etmektedir. 
NEU Press olarak, Türkiye’de ilk defa EBSCO ile bir anlaşma yapılarak, envanterimizde yer alan yayınların elektronik olarak Dünya genelinde en çok tercih edilen e-kitapların yer aldığı EBSCO Collection Manager’da (ECM) taranması sağlanmıştır. Bunu yanı sıra ‘’NEU Press’’ bünyesinde yer alan kitaplar Web of Science’in bir parçası olan Book Citation Index’te (BKCI) ve bilimsel toplantılara ait çıktıların yer aldığı bildiri kitapları da Conference Proceedings Citation Index (CPCI) taranmaktadır. Yayınlarımız dünyadaki en büyük çevrimiçi kamu erişim kataloğu olan WorldCat tarafından da taranmaktadır, indekslenmektedir. Nitekim bu indekslemeler ve taranmalar kitapların dünya çapında milyonlarca kullanıcı tarafından aranabilir olmasını, araştırmacılara çalışmalarını geniş bir kitleye sunmalarını ve yeni gelişen araştırma eğilimlerini ve potansiyel işbirliklerini belirlemelerini sağlamaktadır.