Institute of Educational Sciences
12.02.2021

2020-2021 Bahar Yarıyılı Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri Hakkında Duyuru

Tezli Yüksek Lisans ve Doktora Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri

Enstitümüzde Tezli Yüksek Lisans ve Doktora kayıt yenileme işlemleri Akademik Takvimde belirtildiği üzere  15 Şubat 2021 – 19 Şubat 2021 tarihleri arasında  aşağıda belirtilen hususlar göz önünde bulundurulup danışmanınız ile görüşerek Otomasyon Sistemi üzerinden yapılacaktır. Öğrenciler belirtilen tarihler arasında kayıt yenileme ve ders seçim işlemlerini yapmak zorundadır. 

1.Belirtilen süre içerisinde Kaydını yenilemeyen öğrenciler Lisansüstü Yönetmeliğimizin 10. maddesinde belirtildiği üzere (2) Lisansüstü programlarda kayıtlı öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde enstitü yönetim kurulunun belirleyeceği esaslar çerçevesinde dönem kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. (3) Akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ders değişikliği, ders ekleme ve ders bırakma işlemleri danışman tarafından yapılır. (4) Dönem kaydı yaptırmayan, varsa katkı payı, ders ücreti veya ikinci öğretim ücreti gibi mali yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin dönem kaydı yenilenmez. Bu öğrenciler söz konusu dönemde öğrencilik haklarından yararlanamazlar. (5) Dönem kaydını yenilemeyen öğrenciler, ilgili yarıyılda ders seçemezler; seminer, proje, tez konusu önerisi veremezler. Yeterlik sınavından ve tez izleme komitesi raporundan başarısız sayılırlar. Bu durumlarda geçen süreler belirtilen programlar için öngörülen azami öğrenim süresinin hesabında dikkate alınır.." denildiğinden kaydını yapmakla yükümlüdürler.

2.Harç borcu gözüken öğrencilerimizin (2. üniversitesi, dönem aşımı v.b. olanlar) Vakıflar Bankası şubelerine öğrenci numaralarını vererek harç ücreti yatırmaları gerekmektedir. Harç ücretini yatırmayan öğrenciler OBS’ den dönem kayıtlarını yapamazlar.

3. Öğrencilerin danışmanları ile görüşerek ders seçimi yapmaları ve aşağıdaki hususlara dikkat etmeleri gerekmektedir.

  • Aktif kayıtlı olan tüm öğrenciler kendi danışmanı adına açılan Uzmanlık Alan dersini seçmek zorundadır.
  • Yeni Kayıt yaptırıp 1. Dönemde olan öğrenciler,  4 ders seçebilir. Seminer ve tezi seçemezler.
  • Ders aşamasının 2. Döneminde olan öğrenciler seçeceği derslerle birlikte seminer ve tezi seçebilirler.
  • Tez aşamasında olan tüm öğrenciler mezun olana kadar tez ve uzmanlık alan derslerini seçmeleri gerekmektedir.
  • Doktora programlarında derslerini ve seminirini başarı ile tamamlayan öğrenciler tarafından Yeterlilik ve Tez Dersi aşamasına göre seçilmelidir. 
  • Öğrenciler mezun olabilmek için en az 8 ders almaları zorunludur.(Örnek; ilk dönem 4 ders alan öğrenci ikinci dönem 4 ders almalıdır. Öğrenci Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği zorunlu dersini daha önce almadıysa veya alıp başarısız olduysa mutlaka EBORT505 kodlu Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği dersini Ders kaydı kısmında Müfredat / Bölüm Dışı kısmına girerek Ders kısmına EB yazıp Ara/Bul seçeneğine tıklayarak  ekleme yapabilirsiniz.) 
  • Öğrenci Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği hariç başarısız olduğu ders yerine başka ders seçebilir. Ancak bu şekilde seçilen ders için "Başarısız Olunan Ders Yerine Başka Ders Alma Formunu" akademik takvimde derslerin başladığı tarih itibariyle 15 gün içerisinde enstitüye teslim etmesi gerekir. Aksi takdirde başarısız olduğu dersi tekrar almak zorundadır.
  • Bilim dalı dışından veya farklı enstitülerden toplam 8 dersten en fazla 2 ders seçilebilir.
İlgili danışmana 0332 323 82 20-23 numarasından 5400 veya 5401'i  tuşlayarak santrala bağlanıp ilgili öğretim üyesinin ismini söyleyerek görüşebilirsiniz. Danışmanınıza ulaşamadığınız takdirde danışmanızın e-posta adresinden iletişim kurunuz. (E-posta adresine  https://erbakan.edu.tr/ahmetkelesogluegitim/anabilim linkinden ilgili bilim dalına giriş yaparak bulabilirsiniz.)
 

4. Öğrencilerimiz Enstitü sayfasını inceleyerek ders içerikleri, yönetmelikler, kılavuzlar, enstitü belgeleri ve uygulama esaslarına ulaşabilirler.
 

II. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri

II. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans öğrencilerinin ders seçimleri enstitü tarafından otomatik olarak yapılmaktadır. Öğrencilerin kayıt yenilemeleri 15 Şubat 2021 – 19 Şubat 2021 tarihleri arasında  yapılacaktır. Harç borcu olan öğrenciler Vakıflar Bankası şubelerine öğrenci numaralarını vererek harç ücretlerini yatırmalı ve dekontların aslı [email protected] adresine e-posta yoluyla .pdf formatında taratılarak gönderilmesi gerekmektedir. Bu dönem kaydolup 1. Dönemde olan Tezsiz Yüksek Lisans öğrencilerimiz herhangi bir işlem yapmayacaklardır.)

1. Belirtilen süre içerisinde Kaydını yenilemeyen öğrenciler Lisansüstü Yönetmeliğimizin 10. maddesinde belirtildiği üzere (2) Lisansüstü programlarda kayıtlı öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde enstitü yönetim kurulunun belirleyeceği esaslar çerçevesinde dönem kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. (3) Akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ders değişikliği, ders ekleme ve ders bırakma işlemleri danışman tarafından yapılır. (4) Dönem kaydı yaptırmayan, varsa katkı payı, ders ücreti veya ikinci öğretim ücreti gibi mali yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin dönem kaydı yenilenmez. Bu öğrenciler söz konusu dönemde öğrencilik haklarından yararlanamazlar. (5) Dönem kaydını yenilemeyen öğrenciler, ilgili yarıyılda ders seçemezler; seminer, proje, tez konusu önerisi veremezler. Yeterlik sınavından ve tez izleme komitesi raporundan başarısız sayılırlar. Bu durumlarda geçen süreler belirtilen programlar için öngörülen azami öğrenim süresinin hesabında dikkate alınır.." denildiğinden kaydını yapmakla yükümlüdürler.(2)Kayıt yenileme; yüksek lisans ve doktora programlarında kayıtlı öğrenciler, her yarıyılın ilk haftası içerisinde enstitü yönetim kurulunun belirleyeceği esaslar çerçevesinde kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. Bu süre içinde kayıtlarını yenilemeyen öğrenciler o yarıyıldaki dersleri alamazlar ve bu süre, belirtilen programlar için öngörülen azami öğrenim süresinin hesabında dikkate alınır. (4) Kesin kayıt/dönem kaydı yaptırmayan, katkı payı, ders ücreti veya ikinci öğretim ücretini ödemeyenlerin kaydı yenilenmez. Kendilerine öğrenci belgesi, staj yazısı ve askerlik belgesi gibi belgeler verilmez, öğrencilik haklarından yararlanamazlar " denildiğinden kaydını yapmakla yükümlüdürler.

2.Öğrencilerimiz Enstitü sayfasını inceleyerek ders içerikleri, yönetmelikler, kılavuzlar, enstitü belgeleri ve uygulama esaslarına ulaşabilirler.

 

İLGİLİ YÖNETMELİK VE KILAVUZLAR

AKADEMİK TAKVİM

ÖĞRENCİ DERS SEÇİM KILAVUZU

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ

Sorularınız için [email protected] e-posta adresimizle iletişime geçebilirsiniz. Öğrencilerimize duyurulur.