Institute of Educational Sciences
16.09.2021

2021-2022 Güz Yarıyılı Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri Hakkında Duyuru

Tezli Yüksek Lisans ve Doktora Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri

Enstitümüzde Tezli Yüksek Lisans ve Doktora kayıt yenileme işlemleri Akademik Takvimde belirtildiği üzere  20 Eylül 2021 – 26 Eylül 2021 tarihleri arasında  aşağıda belirtilen hususlar göz önünde bulundurulup danışmanınız ile görüşerek Otomasyon Sistemi üzerinden yapılacaktır. Öğrenciler belirtilen tarihler arasında kayıt yenileme ve ders seçim işlemlerini yapmak zorundadır. 

1.Belirtilen süre içerisinde Kaydını yenilemeyen öğrenciler Lisansüstü Yönetmeliğimizin 10. maddesinde belirtildiği üzere (2) Lisansüstü programlarda kayıtlı öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde enstitü yönetim kurulunun belirleyeceği esaslar çerçevesinde dönem kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. (3) Akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ders değişikliği, ders ekleme ve ders bırakma işlemleri danışman tarafından yapılır. (4) Dönem kaydı yaptırmayan, varsa katkı payı, ders ücreti veya ikinci öğretim ücreti gibi mali yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin dönem kaydı yenilenmez. Bu öğrenciler söz konusu dönemde öğrencilik haklarından yararlanamazlar. (5) Dönem kaydını yenilemeyen öğrenciler, ilgili yarıyılda ders seçemezler; seminer, proje, tez konusu önerisi veremezler. Yeterlik sınavından ve tez izleme komitesi raporundan başarısız sayılırlar. Bu durumlarda geçen süreler belirtilen programlar için öngörülen azami öğrenim süresinin hesabında dikkate alınır." denildiğinden kaydını yapmakla yükümlüdürler.

2.Harç borcu gözüken öğrencilerimiz (2. üniversitesi, dönem aşımı v.b. olanlar) Vakıfbank Şubelerinden, Vakıfbank ATM'lerinden veya Vakıfbank İnternet Bankacılığı aracılığı ile ilgili öğrenci numaranız kullanılarak yatırılabileceklerdir. Vakıfbankası dışında başka bir bankadan EFT ile IBAN numarasına harç ücreti yatırılmamaktadır. Harç ücreti sadece öğrenci numaranıza ilgili Vakıfbank kanallarından yatırılmaktadır. Harç ücretini yatırmayan öğrenciler OBS’ den dönem kayıtlarını yapamazlar.

3. Öğrencilerin danışmanları ile görüşerek ders seçimi yapmaları ve aşağıdaki hususlara dikkat etmeleri gerekmektedir.

  • Aktif kayıtlı olan tüm öğrenciler kendi danışmanı adına açılan Uzmanlık Alan dersini seçmek zorundadır.
  • Yeni Kayıt yaptırıp 1. Dönemde olan öğrenciler,  4 ders seçebilir. Seminer ve tezi seçemezler.
  • Ders aşamasının 2. Döneminde olan öğrenciler seçeceği derslerle birlikte seminer ve tezi seçebilirler.
  • Tez aşamasında olan tüm öğrenciler mezun olana kadar tez ve uzmanlık alan derslerini seçmeleri gerekmektedir.
  • Yüksek Lisansta Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği dersi alınmış ise doktora da alınması zorunlu değildir.
  • Doktora programlarında derslerini ve seminerini başarı ile tamamlayan öğrenciler tarafından Yeterlilik ve Tez Dersi aşamasına göre seçilmelidir.
  • Doktora programlarında 5. döneme girmiş öğrenci Yeterlik sınavına girmesi gerektiğinden Yeterlik seçilmelidir.
  • Öğrenciler mezun olabilmek için en az 8 ders almaları zorunludur.(Örnek; ilk dönem 4 ders alan öğrenci ikinci dönem 4 ders almalıdır. Öğrenci Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği zorunlu dersini daha önce almadıysa veya alıp başarısız olduysa mutlaka EBORT505 kodlu Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği dersini Ders kaydı kısmında Müfredat / Bölüm Dışı kısmına girerek Ders kısmına EB yazıp Ara/Bul seçeneğine tıklayarak  ekleme yapabilirsiniz.) 
  • Öğrenci Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği hariç başarısız olduğu ders yerine başka ders seçebilir. Ancak bu şekilde seçilen ders için "Başarısız Olunan Ders Yerine Başka Ders Alma Formunu" akademik takvimde derslerin başladığı tarih itibariyle 15 gün içerisinde enstitüye teslim etmesi gerekir. Aksi takdirde başarısız olduğu dersi tekrar almak zorundadır.
  • Bilim dalı dışından veya farklı enstitülerden toplam 8 dersten en fazla 2 ders seçilebilir.
İlgili danışmana, 0332 323 82 20-23 numarasından 5400 veya 5401'i  tuşlayarak santrale bağlanıp ilgili öğretim üyesinin ismini söyleyerek görüşebilirsiniz. Danışmanınıza ulaşamadığınız takdirde danışmanızın e-posta adresinden iletişim kurunuz. (E-posta adresine  https://erbakan.edu.tr/ahmetkelesogluegitim/anabilim linkinden ilgili bilim dalına giriş yaparak bulabilirsiniz.)
 

4. Öğrencilerimiz Enstitü sayfasını inceleyerek ders içerikleri, yönetmelikler, kılavuzlar, enstitü belgeleri ve uygulama esaslarına ulaşabilirler.
 

II. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri

II. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans öğrencileri sistem üzerinden ders kayıt eklemesi yapmayacak olup ders başlamasına yakın harç ücreti yatıran öğrenciler için ders kayıtları otomatik olarak Enstitü tarafından yapılacaktır. Öğrenciler harç ücretlerini 20 Eylül 2021 – 26 Eylül 2021 tarihleri arasında Vakıfbank Şubelerinden, Vakıfbank ATM'lerinden veya Vakıfbank İnternet Bankacılığı aracılığı ile ilgili öğrenci numarasını kullanılarak yatırılabileceklerdir. Vakıfbankası dışında başka bir bankadan EFT ile IBAN numarasına harç ücreti yatırılmamaktadır. Harç ücreti sadece öğrenci numaranıza ilgili Vakıfbank kanallarından yatırılmaktadır. Harç borcu olan öğrenciler ilgili Vakıf Bankası kanallarından öğrenci numaralarına harç ücretlerini yatırmalı ve dekontları [email protected] adresine e-posta konu başlığı T.C. ve Ad Soyadı olacak şekilde yazmalı ve e-posta ek kısmına harç ödemesi dekontlarını pdf formatında taratarak gönderilmelidirler. Bu dönem kesin kayıt yaptırıp 1. Dönemde olan Tezsiz Yüksek Lisans öğrencilerimiz kayıt yenilemeyle ilgili herhangi bir işlem yapmayacaklardır.)

1. Belirtilen süre içerisinde Kaydını yenilemeyen öğrenciler Lisansüstü Yönetmeliğimizin 10. maddesinde belirtildiği üzere (2) Lisansüstü programlarda kayıtlı öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde enstitü yönetim kurulunun belirleyeceği esaslar çerçevesinde dönem kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. (3) Akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ders değişikliği, ders ekleme ve ders bırakma işlemleri danışman tarafından yapılır. (4) Dönem kaydı yaptırmayan, varsa katkı payı, ders ücreti veya ikinci öğretim ücreti gibi mali yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin dönem kaydı yenilenmez. Bu öğrenciler söz konusu dönemde öğrencilik haklarından yararlanamazlar. (5) Dönem kaydını yenilemeyen öğrenciler, ilgili yarıyılda ders seçemezler; seminer, proje, tez konusu önerisi veremezler. Yeterlik sınavından ve tez izleme komitesi raporundan başarısız sayılırlar. Bu durumlarda geçen süreler belirtilen programlar için öngörülen azami öğrenim süresinin hesabında dikkate alınır.." denildiğinden kaydını yapmakla yükümlüdürler.(2)Kayıt yenileme; yüksek lisans ve doktora programlarında kayıtlı öğrenciler, her yarıyılın ilk haftası içerisinde enstitü yönetim kurulunun belirleyeceği esaslar çerçevesinde kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. Bu süre içinde kayıtlarını yenilemeyen öğrenciler o yarıyıldaki dersleri alamazlar ve bu süre, belirtilen programlar için öngörülen azami öğrenim süresinin hesabında dikkate alınır. (4) Kesin kayıt/dönem kaydı yaptırmayan, katkı payı, ders ücreti veya ikinci öğretim ücretini ödemeyenlerin kaydı yenilenmez. Kendilerine öğrenci belgesi, staj yazısı ve askerlik belgesi gibi belgeler verilmez, öğrencilik haklarından yararlanamazlar " denildiğinden kaydını yapmakla yükümlüdürler.

2.Öğrencilerimiz Enstitü sayfasını inceleyerek ders içerikleri, yönetmelikler, kılavuzlar, enstitü belgeleri ve uygulama esaslarına ulaşabilirler.

 

İLGİLİ YÖNETMELİK VE KILAVUZLAR

Öğrenci Numaranızı öğrenmek İçin tıklayınız
Öğrenci Fotoğraf ve İletişim bilgilerinizi güncellemek için tıklayınız
Öğrenci Tek Şifre alma kılavuzunu görmek için tıklayınız.
Öğrenci bilgi sistemine giriş kılavuzu için tıklayınız
Öğrenci ders kayıt kılavuzu için tıklayınız.

 

AKADEMİK TAKVİM

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ


Öğrencilerimize duyurulur.