Tezli Yüksek Lisans ve Doktora Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri
Enstitümüzde Tezli Yüksek Lisans ve Doktora kayıt yenileme işlemleri Akademik Takvimde belirtildiği üzere 20 Eylül 2021 – 26 Eylül 2021 tarihleri arasında aşağıda belirtilen hususlar göz önünde bulundurulup danışmanınız ile görüşerek Otomasyon Sistemi üzerinden yapılacaktır. Öğrenciler belirtilen tarihler arasında kayıt yenileme ve ders seçim işlemlerini yapmak zorundadır.
1.Belirtilen süre içerisinde Kaydını yenilemeyen öğrenciler Lisansüstü Yönetmeliğimizin 10. maddesinde belirtildiği üzere " (2) Lisansüstü programlarda kayıtlı öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde enstitü yönetim kurulunun belirleyeceği esaslar çerçevesinde dönem kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. (3) Akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ders değişikliği, ders ekleme ve ders bırakma işlemleri danışman tarafından yapılır. (4) Dönem kaydı yaptırmayan, varsa katkı payı, ders ücreti veya ikinci öğretim ücreti gibi mali yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin dönem kaydı yenilenmez. Bu öğrenciler söz konusu dönemde öğrencilik haklarından yararlanamazlar. (5) Dönem kaydını yenilemeyen öğrenciler, ilgili yarıyılda ders seçemezler; seminer, proje, tez konusu önerisi veremezler. Yeterlik sınavından ve tez izleme komitesi raporundan başarısız sayılırlar. Bu durumlarda geçen süreler belirtilen programlar için öngörülen azami öğrenim süresinin hesabında dikkate alınır." denildiğinden kaydını yapmakla yükümlüdürler.
2.Harç borcu gözüken öğrencilerimiz (2. üniversitesi, dönem aşımı v.b. olanlar) Vakıfbank Şubelerinden, Vakıfbank ATM'lerinden veya Vakıfbank İnternet Bankacılığı aracılığı ile ilgili öğrenci numaranız kullanılarak yatırılabileceklerdir. Vakıfbankası dışında başka bir bankadan EFT ile IBAN numarasına harç ücreti yatırılmamaktadır. Harç ücreti sadece öğrenci numaranıza ilgili Vakıfbank kanallarından yatırılmaktadır. Harç ücretini yatırmayan öğrenciler OBS’ den dönem kayıtlarını yapamazlar.
3. Öğrencilerin danışmanları ile görüşerek ders seçimi yapmaları ve aşağıdaki hususlara dikkat etmeleri gerekmektedir.
4. Öğrencilerimiz Enstitü sayfasını inceleyerek ders içerikleri, yönetmelikler, kılavuzlar, enstitü belgeleri ve uygulama esaslarına ulaşabilirler.
II. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri
II. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans öğrencileri sistem üzerinden ders kayıt eklemesi yapmayacak olup ders başlamasına yakın harç ücreti yatıran öğrenciler için ders kayıtları otomatik olarak Enstitü tarafından yapılacaktır. Öğrenciler harç ücretlerini 20 Eylül 2021 – 26 Eylül 2021 tarihleri arasında Vakıfbank Şubelerinden, Vakıfbank ATM'lerinden veya Vakıfbank İnternet Bankacılığı aracılığı ile ilgili öğrenci numarasını kullanılarak yatırılabileceklerdir. Vakıfbankası dışında başka bir bankadan EFT ile IBAN numarasına harç ücreti yatırılmamaktadır. Harç ücreti sadece öğrenci numaranıza ilgili Vakıfbank kanallarından yatırılmaktadır. Harç borcu olan öğrenciler ilgili Vakıf Bankası kanallarından öğrenci numaralarına harç ücretlerini yatırmalı ve dekontları [email protected] adresine e-posta konu başlığı T.C. ve Ad Soyadı olacak şekilde yazmalı ve e-posta ek kısmına harç ödemesi dekontlarını pdf formatında taratarak gönderilmelidirler. Bu dönem kesin kayıt yaptırıp 1. Dönemde olan Tezsiz Yüksek Lisans öğrencilerimiz kayıt yenilemeyle ilgili herhangi bir işlem yapmayacaklardır.)
1. Belirtilen süre içerisinde Kaydını yenilemeyen öğrenciler Lisansüstü Yönetmeliğimizin 10. maddesinde belirtildiği üzere " (2) Lisansüstü programlarda kayıtlı öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde enstitü yönetim kurulunun belirleyeceği esaslar çerçevesinde dönem kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. (3) Akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ders değişikliği, ders ekleme ve ders bırakma işlemleri danışman tarafından yapılır. (4) Dönem kaydı yaptırmayan, varsa katkı payı, ders ücreti veya ikinci öğretim ücreti gibi mali yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin dönem kaydı yenilenmez. Bu öğrenciler söz konusu dönemde öğrencilik haklarından yararlanamazlar. (5) Dönem kaydını yenilemeyen öğrenciler, ilgili yarıyılda ders seçemezler; seminer, proje, tez konusu önerisi veremezler. Yeterlik sınavından ve tez izleme komitesi raporundan başarısız sayılırlar. Bu durumlarda geçen süreler belirtilen programlar için öngörülen azami öğrenim süresinin hesabında dikkate alınır.." denildiğinden kaydını yapmakla yükümlüdürler.(2)Kayıt yenileme; yüksek lisans ve doktora programlarında kayıtlı öğrenciler, her yarıyılın ilk haftası içerisinde enstitü yönetim kurulunun belirleyeceği esaslar çerçevesinde kayıtlarını yenilemek zorundadırlar. Bu süre içinde kayıtlarını yenilemeyen öğrenciler o yarıyıldaki dersleri alamazlar ve bu süre, belirtilen programlar için öngörülen azami öğrenim süresinin hesabında dikkate alınır. (4) Kesin kayıt/dönem kaydı yaptırmayan, katkı payı, ders ücreti veya ikinci öğretim ücretini ödemeyenlerin kaydı yenilenmez. Kendilerine öğrenci belgesi, staj yazısı ve askerlik belgesi gibi belgeler verilmez, öğrencilik haklarından yararlanamazlar " denildiğinden kaydını yapmakla yükümlüdürler.
2.Öğrencilerimiz Enstitü sayfasını inceleyerek ders içerikleri, yönetmelikler, kılavuzlar, enstitü belgeleri ve uygulama esaslarına ulaşabilirler.
İLGİLİ YÖNETMELİK VE KILAVUZLAR
► Öğrenci Numaranızı öğrenmek İçin tıklayınız
► Öğrenci Fotoğraf ve İletişim bilgilerinizi güncellemek için tıklayınız
► Öğrenci Tek Şifre alma kılavuzunu görmek için tıklayınız.
► Öğrenci bilgi sistemine giriş kılavuzu için tıklayınız
► Öğrenci ders kayıt kılavuzu için tıklayınız.
►LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
Öğrencilerimize duyurulur.