Institute of Science
13.02.2021

2020-2021 Bahar Yarıyılı YL/DR Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri

Tezli Yüksek Lisans ve Doktora Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri


Enstitümüzde Tezli Yüksek Lisans ve Doktora kayıt yenileme işlemleri Akademik Takvimde belirtildiği üzere  15 Şubat 2021 – 19 Şubat 2021 tarihleri arasında  aşağıda belirtilen hususlar göz önünde bulundurulup danışmanınız ile görüşerek Otomasyon Sistemi üzerinden yapılacaktır.Öğrenciler belirtilen tarihler arasında kayıt yenileme ve ders seçim işlemlerini yapmak zorundadır. 

1.Belirtilen süre içerisinde kaydını yenilemeyen öğrenciler Lisansüstü Yönetmeliğimizin 10.maddesi gereğince; 
 (2) Lisansüstü programlarda kayıtlı öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde enstitü yönetim kurulunun belirleyeceği esaslar çerçevesinde dönem kayıtlarını yenilemek zorundadırlar.
  (3) Akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ders değişikliği, ders ekleme ve ders bırakma işlemleri danışman tarafından yapılır. 
  (4) Dönem kaydı yaptırmayan, varsa katkı payı, ders ücreti veya ikinci öğretim ücreti gibi mali yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilerin dönem kaydı yenilenmez. Bu öğrenciler söz konusu dönemde öğrencilik haklarından yararlanamazlar. 
  (5) Dönem kaydını yenilemeyen öğrenciler, ilgili yarıyılda ders seçemezler; seminer, proje, tez konusu önerisi veremezler. Yeterlik sınavından ve tez izleme komitesi raporundan başarısız sayılırlar. Bu durumlarda geçen süreler belirtilen programlar için öngörülen azami öğrenim süresinin hesabında dikkate alınır." denildiğinden kaydını yapmakla yükümlüdürler.

2.Harç borcu gözüken öğrencilerimizin (2. üniversitesi, dönem aşımı v.b. olanlar) Vakıflar Bankası şubelerine öğrenci numaralarını vererek harç ücreti yatırmaları gerekmektedir. Harç ücretini yatırmayan öğrenciler OBS’ den dönem kayıtlarını yapamazlar.

3. Öğrencilerin danışmanları ile görüşerek ders seçimi yapmaları ve aşağıdaki hususlara dikkat etmeleri gerekmektedir.

  • Aktif kayıtlı olan tüm öğrenciler kendi danışmanı adına açılan Uzmanlık Alan dersini seçmek zorundadır.
  • Bilim dalı dışından veya farklı enstitülerden toplam 8 dersten en fazla 2 ders seçilebilir.
  • Yeni Kayıt yaptırıp 1. Dönemde olan öğrenciler,  4 ders seçebilir. Seminer ve tezi seçemezler.
  • Ders aşamasının 2. Döneminde olan öğrenciler seçeceği derslerle birlikte seminer ve tezi seçebilirler.
  • Tez aşamasında olan tüm öğrenciler mezun olana kadar tez ve uzmanlık alan derslerini seçmeleri gerekmektedir.
  • Doktora programlarında derslerini ve seminerini başarı ile tamamlayan öğrenciler tarafından Yeterlilik ve Tez Dersi aşamasına göre seçilmelidir. 
  • Öğrenciler mezun olabilmek için en az 8 ders almaları zorunludur.(Örnek; ilk dönem 4 ders alan öğrenci ikinci dönem 4 ders almalıdır. Öğrenci Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği zorunlu dersini daha önce almadıysa veya alıp başarısız olduysa mutlaka Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği dersini almalıdır.)

4.Öğrencilerimiz Enstitü sayfasını inceleyerek ders içerikleri, yönetmelikler, kılavuzlar, enstitü belgeleri ve uygulama esaslarına ulaşabilirler.

Danışmanınızla aşağıdaki linkten iletişime geçebilirsiniz.
https://www.erbakan.edu.tr/fen/anabilim

https://erbakan.edu.tr/muhendislikvemimarlik/anabilim 

İLGİLİ YÖNETMELİK VE KILAVUZLAR

AKADEMİK TAKVİM

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ

Sorularınız için [email protected] e-posta adresimizle iletişime geçebilirsiniz. Öğrencilerimize duyurulur.