A.R.C. of Continuing Education (KONSEM)
04.08.2021

2. Dönem Cma Uygulamalariyla Meta Analiz Eğitimi

 



 

PROGRAMIN ADI CMA UYGULAMALARIYLA META-ANALİZ EĞİTİMİ
AMACI Katılımcıların Meta-Analizin ne olduğu, diğer araştırma sentez yöntemlerinden farklılıkları ve avantajları hakkında bilgi sahibi olmaları;
CMA programı kullanarak analiz yapabilme becerisine sahip olmaları; proje, tez ve araştırma yapmak için gerekli olan temel analizleri bu program aracılığı ile yapabilecek beceri düzeyine sahip olmaları amaçlanmaktadır.
PROGRAMIN İÇERİĞİ
  1. Meta-Analiz Nedir? Ne değildir?
  2. Geleneksel Derleme ve Oy sayımı ile Meta-Analiz arasındaki farklılıklar
  3. Meta-analizin avantajları ve sınırlılıkları
  4. İstatistiksel anlamlılık ve pratik anlamlılık: Etki Büyüklüğü (Cohen d, Hedges g, Odds Ratio, Risk Ratio)
  5. Meta-Analizin Aşamaları:
5(a) Araştırma Konusu, Araştırma Sorusu Belirleme,
5(b) Dahil Etme ve Hariç Tutma Kriterleri, Tarama Yapma, Google Scholar’da Tarama yapma, ERIC’te tarama yapma, Proquest ve Ulusal tez merkezinde tarama yapma, Ulakbilim keşif üzerinden tarama yapma
5(c) Akış Diyagramı ile dahil edilen ve hariç tutulan çalışmaların gösterimi
5(d) Moderatörlerin Belirlenmesi, Kodlama Protokolünün Oluşturulması ve Kodlayıcılar Arası Uyum indeksinin hesaplanması
5(e) Etki Büyüklüklerinin dağılımının incelenmesi ve uç değerlerin tespiti (Histogram, Kök-Gövde diagramı, orman grafiği, huni grafiği)
5(f) Yayın yanlılığının tespiti (huni grafiği, güvenli N yöntemi, egger regresyon testi, begs testi, kırp doldur yöntemi)
5(g) Meta-Analizde model seçimi: Sabit etkiler modeli, rastgele etkiler modeli (Q istatistiği, I kare istatistiği)
5 (h) Genel etki büyüklüğünün rapor edilmesi ve yorumlanması
5 (ı) Moderatör Analizi: Analog Anova ve Meta Regresyon
  1. CMA programının ve araçlarının tanıtımı
  2. CMA programına veri girişi
  3. Ön-Son test kontrol gruplu deneysel desen tipindeki çalışmalardan elde edilen verileri CMA’ya girerek genel etki büyüklüğüne ulaşma
  4. Korelasyonel çalışmalardan elde edilen verileri CMA’ya girerek genel etki büyüklüğüne ulaşma
  5. Cinsiyet bazlı karşılaştırmalar
  6. Meta-Analiz üzerine yazılmış makalelerin incelenmesi ve bir meta-analiz makalesinin yöntem ve bulgular kısmında olması gerekenlerin örneklendirilmesi
TÜRÜ Online Kurs
SON BAŞVURU TARİHİ  01.10.2021
BAŞLAMA/BİTİŞ TARİHLERİ (ÖNGÖRÜLEN) 08.10.2021 – 10.10.2021
SÜRESİ (TOPLAM SAAT) Yaklaşık 12 Saat
PLANLANAN GÜN VE SAATLER 08.10.2021 Cuma günü 17.00-21.00
09.10.2021 Cumartesi 14.00-18.00
10.10.2021 Pazar 14.00-18.00
KATILIMCILAR CMA ile Uygulamalı Meta-Analiz eğitimi özellikle Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri ve Araştırma Görevlileri, Öğretim Görevlileri ve Öğretim Üyeleri için hazırlanmıştır. Ancak eğitim, bu programı öğrenmek isteyen tüm araştırmacıların ihtiyacını karşılayacak düzeydedir.
BELGELENDİRME Kurs Katılım Belgesi
ÖNGÖRÜLEN KATILIMCI SAYISI En fazla 100 Kişi
KİŞİ BAŞI EĞİTİM ÜCRETİ 500 TL (KDV Dahil)
KOORDİNATÖR Doç. Dr. Suphi Önder BÜTÜNER
Yozgat Bozok Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi ABD.
EĞİTİMCİ  Doç. Dr. Suphi Önder BÜTÜNER
Uzmanlık Alanları: SPSS ile Veri Analizi, Meta Analiz
İletişim: [email protected]
[email protected] 

 
 

 

 

KONSEM yeterli  ön kayıt olmadığı durumlarda tarihleri değiştirme veya programı iptal etme hakkını saklı tutar. 

Detaylı bilgi ve sorularınız için: 
0 332 221 06 92 - 93  

Necmettin Erbakan Üniversitesi Rektörlüğü  15 Temmuz Yerleşkesi

Yaka Mahallesi, Kasım halife Sokak, No: 11, B Blok

Posta Kodu: 42090, Meram / KONYA

[email protected]