Kariyer İmkanları
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Ana Bilim Dalı 1990-1991 eğitim öğretim döneminde öğrenci almaya başlamıştır, özellikle bireylerin uyum sorunlarını çözmeyi amaçlayan; eğitim kuramlarında öğrenciler, aileleri, öğretmenleri ve akranlar arasındaki ilişkileri düzenleyen; bireylerin farkındalıklarını ve iletişim becerilerini artırmayı hedefleyen; bireylere psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri sunan psikolojik danışmanlar yetiştirilmesi amaçlanmıştır. Program uyum sorunları ve gelişimsel güçlükleri bulunan bireylerle çalışma için gerekli olan bilgi ve becerinin kazandırılmasını ve normal bireylerin psikolojik iyilik hallerinin korunmasını sağlamaya çalışmaktadır. Program ayrıca, mezunlara farklı kuramlarda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin geliştirilmesi, örgütlenmesi ve uygulanmasına ilişkin mesleki beceriler de kazandırmaktadır.
öğretim dersler, konferanslar, bolüm içinde bulunan ve öğrencilerin bireysel ve grupla psikolojik danışma uygulaması, psikolojik test verme ve bireysel psikolojik danışma yapma gibi uygulamalar aracılığı ile gerçekleştin İlmektedir. Buna ek olarak, eğitimlerinin bir parçası olarak öğrencilerin okullarda alan çalışması yapmalar, gerekmektedir, öğrencilerin değerlendirilmesi yazılı ve sözlü sınavlar, psikolojik danışma uygulamaları, dönem projeleri, proje sunumları ve grup çalışmaları ile gerçekleşmektedir.
Bölümümüzden mezun olan öğrenciler; okul psikolojik danışman (rehber öğretmen) olarak Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullar ve özel okullarda çalışabilmektedir. Ayrıca adalet Bakanlığında pedagog olarak istihdam edilmektedir. Bunun dışında; psikolojik danışman olarak rehabilitasyon merkezlerinde, ruh sağlığı danışmanı olarak özel ruh sağlığı merkezleri ile ruh sağlığı hizmeti veren resmi psikolojik danışmanlık merkezlerinde, aile ve evlilik danışmanlığı hizmeti veren merkez ve/ veya birimlerde, kariyer danışmanlığı hizmeti veren merkez ve/veya birimlerde, Aile Sosyal Politikalar Bakanlığında ve üniversiteleri» ilgili bölümlerinde akademik personel olarak iş yaşamların, Ayrıca Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalında Okul Danışmanlığı, Aile ve Evlilik Danışmanlığı, Kariyer (Meslek) Danışmanlığı, Rehabilitasyon Danışmanlığı gibi alanlarda lisansüstü düzeyde ihtisaslaşmak mümkündür.
Çağımızın ihtiyaçları göz önünde bulundurulduğunda rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında eğitim almış ve kendini bu alanda yetiştirmiş bireylerin çalışma alanlarının çeşitliliği dikkat çekmektedir. Özellikle kendisini tanımaya çalışan, insanlarla çalışmayı seven, insanlara faydalı olmaktan zevk alan bireylerin tercih ettiği bölümümüz eşit ağırlık puanına göre öğrenci kabul etmektedir.
Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması Ve Ekonomisi Anabilim Dalı, öğretmen adaylarının lisans düzeyinde öğretimlerine katkı sağlamanın yanı sıra, 1990 yılından bu yana eğitim yöneticilerine ve yönetici adaylarına lisansüstü düzeyde öğretim olanağı da sunmaktadır. Bu kapsamda, Milli Eğitim Bakanlığında öğretmenlik, okul yöneticiliği ve denetçilik alanlarına yayılmış uygulama deneyimlerine öğretim üyelerinden oluşan anabilim dalı kadromuz ile tezli/tezsiz yüksek lisans ve doktora programları yürütmekteyiz. Ulu önderimizin “Hayatta en hakiki mürşit ilimdir fendir. İlim ve fenden başka yol gösterici aramak gaflettir, dalalettir, cehalettir.” sözünü ilke edinmiş bir anabilim dalı olarak misyonumuz, bu ilke doğrultusunda sunduğumuz öğretimle, mezunlarımızı sağlam bir teorik altyapı ve bilimsel bakışla, veriye dayalı olarak mantık yürütme ve yönetme düzeyine ulaştırmaktır.
Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı, yüksek lisans ve doktora programlar ile öğrenme-öğretme süreçleri ve program geliştirme ve değerlendirme vb. alanlarda uzmanlar ve öğretim üyeleri yetiştirmektedir.
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı'nın amacı, eğitimde kullanılan ölçme araçlarının hazırlanması, geliştirilmesi, bu araçların kullanılmasından elde edilen puanların yorumlanması, sonuçların değerlendirilmesi ve bu yolla öğretim programları ile öğretim faaliyetlerinin yeniden değerlendirilmesi konularında uzman elemanlar yetiştirmektir.
Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri Anabilim Dalı, bütün bilim alanları belli bir felsefî epistemoloji ve düşünce, tarihsel birikim ve sosyolojik ontoloji üzerinde varlık gösterir. Nitelikli bilim tahsili ve üretimi, ilgili alanın felsefî ve tarihsel birikimini bilmek ve yeni araştırmalarda geçmişi dikkate alarak interdisipliner bütünlüğü sağlamakla mümkün olabilir. XX. yüzyılın başlarında yeni bir bilim alanı olarak ortaya çıkan eğitim biliminin felsefî temellerini, tarihî tecrübesini ve sosyolojik realitesini incelemek ve ülkenin eğitim programlarının hazırlanmasında ve eğitimle ilgili meselelerin incelenmesine zemin olması amacıyla Eğitimin Felsefî, Sosyal ve Tarihi Temelleri bilim dalı oluşmuştur. Lisansüstü düzeyde (tezli ve tezsiz yüksek lisans ve doktora) eğitim vermesi planlanan bu bilim dalının amacı, eğitim, toplum ve siyaset olgusunun iç içe geçen bağlamlarını tarih, sosyoloji, felsefe, sanat, din ve dil gibi disiplinlerin kavramsal hamulesiyle yatay genişlik ve dikey derinlik ele alarak eğitimcilere entelektüel bakış açıcı ve vasıf kazandırmaktır